Sastanak direktora OZVS i Željezničkog prevoza sa premijerom Abazovicem / - VLADA CG
13/09/2022 u 12:59 h
Draško MilačićDraško Milačić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Vlada da konvertuje dug željezničkih preduzeća ili idu u stečaj

Upravni odbori željezničkih preduzeća su kazali Abazoviću da je jedini način za spas ovih preduzeća konverzija poreskog duga u akcijski kapital, te da ukoliko država ne pomogne, vrlo brzo se može desiti da preduzeća odu u stečaj

Vlada će razmotriti mogućnost da pomogne željezničkim preduzećima konverzijom poreskog duga u akcijski kapital, saopštio je između ostalog premijer Dritan Abazović predstavnicima dva željeznička preduzeća – Željeznički prevoz (ŽPCG) i Održavanje željezničkih voznih sredstava (OŽVS). To su "Danu" kazali učesnici sastanka sa premijerom, kojeg su upoznali sa alarmantnom situacijom u oba preduzeća.

Abazović je, kako su nam kazali, rekao, da država nije zainteresovana za dodatne procente u vlasništvu ova dva preduzeća, ali da jeste da pomogne radnicima i očuvanju njihovih radnih mjesta.

Upravni odbori željezničkih preduzeća su kazali Abazoviću da je jedini način za spas ovih preduzeća konverzija poreskog duga u akcijski kapital, te da ukoliko država ne pomogne, vrlo brzo se može desiti da preduzeća odu u stečaj. Poreski dug Željezničkog prevoza iznosi 6,2 miliona, a OŽVS-a četiri miliona eura. Nedavno su u ova dva preduzeća razmatrala organizaciju štrajka, o čemu je "Dan" ranije pisao.

– Shvativši našu želju i intenciju da željeznička preduzeća što brže "profunkcionišu", premijer je istakao potrebu za održavanjem što hitnijeg sastanka zajedno sa predstavnicima Ministarstva kapitalnih investicija (MKI) i Ministarstva finansija (MF)– rekao je "Danu" jedan od učesnika sastanka istakavši da su zadovoljni sastankom.

Zbog duga ne mogu da povuku sredstva banaka

Da su poreski dugovi omča za vratom u Željezničkom prevozu i Održavanju željezničkih voznih sredstava govori činjenica da zbog velikih dugovanja ŽPCG ne može da koristi sredstva koja je već odobrila Evropska banka, kazali su "Danu" učesnici sastanka.

– Evropska banka za obnovu i razvoj izdvojila je približno 14 miliona za kupovinu dva nova elektromotorna voza, ali Agencija za zaštitu konkurencije je to odbila zato što smatra da dugovanja ŽPCG mogu ugroziti vraćanje kredita. Slična situacija je i sa preduzećem Održavanje željezničkih sredstava, koje je pokrenulo modernizaciju i velike investicione poduhvate od kupovine nove pjeskare do nabavke veoma sofisticiranih mašina, a sve s ciljem veoma konkurentnog i kvalitetnog održavanja kako crnogorskih tako i voznih sredstava zemalja regiona – naveli su iz ovih preduzeća.

Istakli su kako su premijeru predočene brojne prednosti voznog saobraćaja kao jednog vida zelene energije koja je danas najvredniji resurs.

Sastanku su osim premijera prisustvovali njegov savjetnik Ivo Šoć, dok su u ime željezničkih preduzeća prisustvovali predsjednik odbora direktora OŽVS Milorad Vuković i članovi Ljilja Jokić i Vladan Gačević, kao i predsjednik sindikata OŽVS Dragan Kaluđerović, a u ime Željezničkog prevoza bili su predsjednik odbora Dragoljub Raičević i zamjenik direktora Đorđe Kaluđerović.

”Abazović je, kako su nam kazali, rekao, da država nije zainteresovana za dodatne procente u vlasništvu ova dva preduzeća, ali da jeste da pomogne radnicima i očuvanju njihovih radnih mjesta

Predstavnici ova dva državna preduzeća, koja zapošljavaju preko 500 radnika, ukazali su premijeru i njegovim saradnicima, da osim što sprečavaju stečaj u oba preduzeća, time bi im omogućili povlačenje novca iz EU.

– Nažalost, alternativa tome je uvođenje stečaja. Nema drugog rješenja i to je Vladi jasno prezentovano. Dokapitalizacijom, Vlada dobija dodatne akcije koje ukoliko nađe partnera može i da proda, dok, ako se uvede stečaj, gubi tu mogućnost – kazali su "Danu" učesnici sastanka.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Komentari (0)

Još nema objavljenih komentara

Ostavite svoj komentar

  1. Registrujte se ili prijavite na svoj nalog
23. mart 2025 05:59