U zajedničkom pismu ministarke saobraćaja Vlade Crne Gore, Maje Vukićević i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Vlade Republike Srbije, Gorana Vesića, o značaju pruge Beograd-Bar, Evropskoj komisiji ističe se zahvalnost za uzajamnu saradnju i kontinuiranu podršku koju Evropska unija pruža brojnim projektima u oblasti transporta, s posebnim akcentom na modernizaciju željezničkog sektora.
- Kao što Vam je poznato, u poslednjih nekoliko godina započet je značajan investicioni ciklus usmjeren na rekonstrukciju i modernizaciju željezničke mreže, koji bi bez podrške Evropske unije bio teško ostvariv. U tom smislu, želimo da Vas obavijestimo da je projekat željezničke pruge Beograd-Bar, konkretno dionice Valjevo-Vrbnica (Republika Srbija) od nacionalnog i ekonomskog značaja za Republiku Srbiju i Crnu Goru. Ovaj projekat je od strateške važnosti za obje države, jer čini dio Rute 4 kojom se jugozapadni dio Republike Srbije povezuje sa koridorom X sa jedne strane i sa Lukom Bar u Crnoj Gori, sa druge strane, a Ruta 4 je odnedavno i dio koridora Zapadni Balkan-lstočni Mediteran, što dodatno ističe njen značaj. Dionica željezničke pruge Valjevo-Vrbnica predstavlja jednokolsječnu, elektrificiranu prugu dužine 120km, sa prosječnom brzinom do 50 km/h, koja obuhvata veliki broj inženjerskih objekata, uključujući preko 250 mostova i tunela. Ova trasa je izgrađena 1976. godine i od tada je u kontinuiranoj upotrebi, navodi se u zajedničkom pismu.
U prethodnom periodu, kompanija DB Engineering & Consulting GmbH izradila je idejni projekat rekonstrukcije pomenute dionice, sa planiranom maksimalnom brzinom od 110 km/h, u skladu sa TCI standardima i drugim pravnim propisima, dodaje se.
- Na terirotiji Crne Gore se takođe intenzivno ulažu napori za rekonstrukciju čitave željezničke Rute 4, i do sada je veći dio i rekonstruisan, u želji da se omogući revitalizacija nekada ključnog ekonomskog koridora za ovaj region. Nedavno odobrena bespovratna sredstva za rekonstrukciju dionice Golubovci-Bar i stvaranje preduslova za početak rekonstrukcije ove dionice govore o jasnom opredeljenju da se poveća stepen iskorišćenosti Luke Bar i da se podstakne razvoj intermodalnosti u skladu sa EU politikama i preporukama, navodi se, između ostalog u pismu.