Ministarka je otkrila da su u toku završni pregovori sa kompanijom Wizz Air (Viz er), koja će uskoro otvoriti svoju bazu u Podgorici.
- Imamo preliminaran dogovor i očekujem da uskoro potpišemo ugovor o saradnji. To će biti veliki iskorak za Crnu Goru, jer će zemlja postati baza jedne od najpoznatijih niskobudžetnih kompanija u Evropi - rekla je Vukićević.
Prema njenim riječima, ovaj potez će značajno povećati broj destinacija sa kojima je Crna Gora povezana tokom cijele godine, ali i uticati na rast broja putnika.
-Samo u ovoj godini, Aerodromi Crne Gore će prvi put u istoriji premašiti tri miliona putnika. To pokazuje koliki je potencijal našeg vazdušnog saobraćaja, čak i sa postojećom infrastrukturom - kazala je ministarka za E TV.
Govoreći o procesu konesije nad aerodromima, Vukićević je istakla da će konačnu odluku donijeti Vlada, ali da su sadašnji rezultati kompanije Aerodromi Crne Gore (ACG) više nego ohrabrujući.
- Poslovanje ACG je stabilno, rezultati rekordni, a menadžment na čelu sa Rokom Tolićem dokazao je da može odgovorno da upravlja. Naša je potreba modernizacija aerodromske infrastrukture, i to pitanje mora biti prioritet - istakla je Vukićević.
Ministarka je posebno naglasila da će se u narednom periodu mnogo ulagati u željeznički saobraćaj, koji „mora dobiti novu energiju".
- Raspisan je tender za nabavku novih vozova, kao i za sanaciju pružnih prelaza. Završava se izrada glavnog projekta rekonstrukcije pruge - rekla je Vukićević.
Dodala je da su željeznička preduzeća opterećena dugovima iz prošlosti, ali da Ministarstvo, u saradnji sa Ministarstvom finansija, traži sistemska rješenja.
- Usvojili smo i novi Zakon o željeznici, koji prvi put predviđa osnivanje nezavisne Agencije za željeznicu. Ona će zamijeniti postojeću upravu i finansiraće se samostalno - objasnila je ministarka.
Jedna od tema o kojoj je javnost dugo raspravljala jeste sudbina avio-aparata „Čarli" (Embrajer E-195). Ministarka je potvrdila da je država u aprilu 2024. godine otkupila ovaj avion za 4,99 miliona eura.
- Prilikom preuzimanja resora zatekli smo nepotpunu dokumentaciju i jedan motor koji se još uvijek nalazi u Brazilu. U toku je postupak njegovog transporta u Crnu Goru. Ministarstvo saobraćaja u saradnji sa Upravom za imovinu radi na tome da se sve neophodno što prije okonča - kazala je ona.
