- Remont pruge je samo jedan od segmenata modernizacije, dok se istovremeno mora težiti razvoju inteligentnih transportnih sistema. Smatramo da bi zemlje regiona trebalo da slijede primjer i put zajedničkog nastupa Crne Gore i Srbije za traženje finansijske podrške za unapređenje kompletne željezničke mreže - rekla je Vukićević.
Ona se u Budimpešti sastala sa ministrima transporta u sklopu izlaganja na panelu pod nazivom Kompetitivan EU željeznički sektor, sa kojima je razmijenila informacije po osnovu projektnih dešavanja u sektoru željezničkog saobraćaja.
- Crna Gora je u prethodnom periodu obezbijedila značajna finansijska sredstva za remont i modernizaciju pruge Bar-Vrbnica, odnosno rute 4, čime su se stekli uslovi za nastavak rekonstrukcije pruge, koja je započela 2009. godine - rekla je Vukićević.
Kako je navela, uz prethodno obezbijeđena sredstva, očekuje se da će realizacijom projekata u narednom periodu Crna Gora imati remontovanu kompletnu dionicu rute 4.
Vukićević je, kako je saopšteno iz Ministarstva, rekla da je u junu ove godine potpisan ugovor o nabavci novih elektromotrnih garnitura za potrebe Željezničkog prevoza, a koje će se koristiti u unutrašnjem saobraćaju.
Takođe, istog mjeseca otvorena je zajednička željeznička stanica Bijelo Polje, u kojoj su smješteni zajednički organi uprava Crne Gore i Srbije, u cilju smanjenja vremena zadržavnja vozova na graničnim prelazima.
- Za sada je vrijeme kontrole vozova smanjeno za oko 40 minuta. Sa ministrom Vesićem smo uputili zajedničko pismo Evropskoj komisiji (EK), kojim se traži finansijska podrška za remont dijela rute 4 na teritoriji Srbije, pa ovim putem pozivamo sve učesnike da podrže ovaj zahtjev čija bi realizacija imala isključivo pozitivne efekte na cijeli region, a ujedno i bolje povezivanje sa EU - kazala je Vukićević.
Prema njenim riječima, ulaganjem u infrastrukturne kapacitete Luke Bar i željezničku mrežu koja predstavlja zaleđe luke, bi se na dugoročnom planu postigli pozitivni efekti, kako za Crnu Goru, tako i za Srbiju.
- Realizacija planiranih projekata povećala bi kapacitete Luke Bar, a uklanjanjem uskih grla na željezničkoj mreži učinili bismo transport robe efikasnijim, a samim tim i privukli nove korisnike, budući da se Luka Bar nalazi na samom ulasku u Jadransko more - objasnila je Vukićević.
Kada se govori o administrativnim barijerama, u završnoj fazi pripreme ja novi Zakon o željeznici, usaglašen sa relevantnim propisima EU, a koji se odnose na otvaranje tržišta, priznavanje stranih operatera, kao i saradnju nacionalnog upravljača infrastrukture sa stranim upravama, u cilju bolje i efikasnije organizacije prevoza putnika i tereta.