
Bord direktora Aerodroma je promijenjen prije skoro mjesec dana i u tom tijelu su sada Nebojša Đoković, Ognjen Jovović, Branko Vuković, Boro Todorović i Edin Dobardzić.
„Dan” je u vezi sa smjenom Orlandića kontaktirao Ministarstvo kapitalnih investicija, čijem resoru pripadaju Aerodromi i tražio detalje u vezi sa razrješenjem Orlandića. Iz resora koji vodi ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanić su nam kazali da je ugovorom koji je Orlandić zaključio sa prethodnim bordom direktora 8. decembra 2020. godine predviđena isplata 18 bruto plata u slučaju razrješenja. Orlandić, prema podacima dostavljenim Agenciji za sprečavanje korupcije, ima neto platu od dvije hiljade eura. Sa porezima i doprinosima njegova plata je oko tri hiljade eura, što znači da prema ugovoru ima pravo na 54 hiljade otpremnine.
– Apsolutno bismo bili saglasni sa isplatom otpremnine bilo kom uspješnom direktoru državnog privrednog društva, što sa Aerodromima Crne Gore nije slučaj. Zaista je za očekivati, da u skladu sa poslovnom i ličnom etikom Orlandić neće zahtijevati isplatu otpremnine – kazali su „Danu” iz MKI.
Oni su istakli da nekad uspješno preduzeće loše posluje, da je nelikvidno, a da obaveze oko operativnih poslova nijesu završene.
– Poslovanje Aerodroma je izuzetno loše, nijesu ispoštovani zahtjevi Agencije Civilnog vazduhoplovstva za sertifikaciju aerodoroma. Nijesu ispoštovani zahtjevi povodom zapošljavanja u prethodnoj godini i vremenu izbora. Organizaciona struktura preduzeća je loša, relevantan proces održavanja dozvola operativnog osoblja je nefunkcionalan. Godinama nije izvršena zakonska obaveza izbora internog revizora. Nije rađena procjena osnovnih sredstava aerodroma, što je takođe zakonska obaveza na period tri do pet godina, a nije rađen od 2012. godine. Finansijski rezultat za prethodnu godinu je negativan i očekivani iznos gubitka je 13 miliona eura. Činjenica je da izvršnom direktoru mandat prestaje za tri mjeseca, ali je neophodna hitna intervencija, promjena dosadašnjeg načina rada i pokušaj pripreme za ljetnju sezonu – poručili su iz Ministarstva kapitalnih investicija.
Prethodna vlada je pokrenula postupak davanja aerodroma Tivat i Podgorica pod koncesiju. U najužem krugu za dobijanje koncesije su ostale tri firme, ali je onda pandemija virusa korona sve stopirala.
Iako su sadašnji konstitutenti vlasti, dok su bili u opoziciji, govorili da se aerodromi ne trebaju dati pod koncesiju, nova vlada ne namjerava da prekine koncesioni postupak. Ipak, pitanje je šta će sa tim biti, jer je avio-industrija žestoko pogođena pandemijom, zbog čega se sve u vezi sa uslovima davanja koncesije značajno promijenilo.