
– Zbog toga se još nijesu stekli uslovi za definisanje novog roka za završetak radova, odnosno zaključenje novog aneksa ugovora – kazali su iz Ministarstva kapitalnih investicija.
Rok za završetak radova na autoputu je istekao 30. septembra, a Kinezi su tražili od države da produži rok za završetak radova i da im plati dodatni novac za završetak radova, smatrajući da na to imaju ugovorno pravo usled događaja ili okolnosti koji, po njegovoj ocjeni, utiču na projekat, a spadaju u rizike investitora.
– Podnošenjem potraživanja jedne ugovorne strane, zbog događaja/okolnosti na strani druge ugovorne strane, započinje ugovorna procedura u kojoj inženjer vrši vrednovanje i utvrđivanje podnesenih zahtjeva, nakon čega nezadovoljna strana zaštitu svojih prava može tražiti na ugovorom definisanim instancama, tj. strana koja je nezadovoljna utvrđivanjem inženjera, može dalje zaštitu svojih prava tražiti pred Komisijom za rješavanje sporova (KRS), tzv. institut DAB-a, uspostavljen pravilima FIDIC-a, odnosno u krajnjem pred Arbitražnim sudom Trgovinske komore u Cirihu. U do sada završenim utvrđivanjima izvođačevih potraživanja, inženjer je utvrdio da izvođač nema pravo na opravdano produženje roka i dodatna plaćanja, te se nijesu stekli uslovi za definisanje novog roka za završetak, odnosno zaključenje aneksa ugovora – pojasnili su iz resora na čijem čelu je Mladen Bojanić.
Kinezi su zahtjev za novim rokom i dodatnim plaćanjima poslali prije dolaska nove vlade, početkom decembra.
Za završetak radova, kako smo saznali nakon usvajanja predloga budzeta za 2021. godinu, potrebno je još 127,6 miliona eura. Vlada, kako su naveli, ima taj novac u budzetu, ali ima mogućnost i da ga pozajmi ukoliko bude potrebe.
– Budzetom za 2021. godinu predviđen je ukupan iznos od 127,6 miliona eura, koji se odnosi na cjelokupne troškove vezano za autoput Bar–Boljare, dok je za same radove na dionici Smokovac–Mateševo planirano 119,5 miliona eura. Procenat završenosti radova, predstavlja procenat izvedenih radova, od kojih neki još nijesu stekli uslove za plaćanje i samim tim nijesu plaćeni. Navedena sredstva su planirana za plaćanje realizacije autoputa Bar–Boljare (troškovi izvođenja radova (dionica Smokovac-Mateševo) po glavnom ugovoru i po prilogu 3, 4 i 5; konsultantske i pravne usluge, eksproprijacija….) – naveli su iz ministarstva.
Precizirali su da je na osnovu glavnog ugovora i zaključenih aneksa ugovorena cijena od 867,9 miliona eura, odnosno po osnovu zaključenih aneksa oko 58 miliona što je unutar predviđenih okvirne sume od deset odsto vrijednosti ugovorene cijene.
– Na osnovu dosadašnjih utvrđivanja inženjera po potraživanjima izvođača radova, nijesu utvrđena opravdana dodatna plaćanja – naveli su iz MKI.
Cijena 41 kilometra autoputa prema osnovnom ugovoru je bila 809,6 miliona eura. Međutim, osnovnim ugovorom nije bilo predviđeno povezivanje na prioritetnu dionicu preko petlje Smokovac, kao ni napajanje autoputa strujom i vodosnabdijevanje, pa je morao da se dogovara aneks ugovora. Aneksom su ugovoreni dodatni radovi, koji su oko 100 miliona eura, s tim što će napajanje električnom energijom finansirati državni Monteput.
D.M.
Коментари (0)
Оставите свој коментар