- Saobraćajne nesreće sa teškim posljedicama, kao pitanje koje je decenijama opravdano prisutno u javnosti, nije pitanje jednog organa u državi. Kako bi postigli krajnji cilj, a to je drastičan napredak u ovoj oblasti, apelujemo na društvo u cjelini, da zajednički radimo na ovome. Pored seta državnih organa, neophodno je aktivno učešće i medijske zajednice i civilnog sektora. Svima nam je poznato da je za teške posljedice u saobraćajnim nesrećama najčešće odgovoran ljudski faktor, pa je za rad na podizanju svijesti kod vozača neophodan širi društveni odgovor - kazao je ministar unutrašnjih poslova.
Šaranović ističe da će izmjene zakona staviti fokus na drastičnom snaženju kaznene politike, uz primjenu pozitivne prakse.
- Takođe, predložiću radnoj grupi da razmotri modalitete uvođenja privremenih vozačkih dozvola za vozače starosti od 18. do 21. godine života, te da za kategoriju mladih vozača razmotri i limitiranje snage motora motornih vozila kojima upravljaju, zabranu upravljanja motornim vozilom od 23h do 06h, kao i limitiranje maksimalne dozvoljene brzine bez obzira na propisana ograničenja - kazao je Šaranović.
Pored ovog, kako je naveo ministar, radna grupa koja je formirana na moju inicijativu sredinom januara, a čiji je zadatak implementacija stacionarnih radarskih sistema, do sada je otklonila određene normativne smetnje za realizaciju ovog značajnog projekta, koji je godinama bio mrtvo slovo na papiru.
- Ubrzo očekujemo instalaciju testnog uređaja da bi se praćenjem cijelog procesa, od zabilježavanja prekršaja do izdavanja prekršajnog naloga, utvrdile sve potrebe za nesmetano uvođenje ovog sistema u Crnoj Gori - kazao je ministar.
Navodi da je dodatna urgentna mjera prevencije i to što je flota Avio-helikopterske jedinice na raspolaganju saobraćajnoj policiji za nadzor saobraćaja iz vazduha, čime će se, vjerujem doprinijeti većoj sigurnosti naših građana i turista.
- Svjesni ozbiljnosti problema saobraćajnih nezgoda, sprovodimo strateške inicijative i planiramo usklađivanje sa međunarodnim standardima kako bi unaprijedili bezbjednost saobraćaja i uticali na smanjenje broja saobraćajnih nezgoda sa najtežim posljedicama. To će biti potvrđeno i usvajanjem Strategije poboljšanja bezbjednosti u drumskom saobraćaju 2024-2030. godine, sa Akcionim planom za 2024.-2025. godinu, koja će biti usvojena na sjednici Vlade u četvrtak.
Još jednom naglašavam da samo zajedničkim, organizovanim i aktivnim pristupom svih subjekata šire društvene zajednice možemo bitnije uticati na poboljšanje postojećeg stanja u oblasti bezbjednosti saobraćaja saopštio je Šaranović.