SMS prevare / - ILUSTRACIJA, DNEVNIK.HR
23/12/2025 u 16:13 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Uprava policije upozorava građane na prevare putem SMS poruka i aplikacija za komunikaciju

U cilju pravovremenog informisanja javnosti i sprečavanja nastanka finansijske i materijalne štete, Uprava policije upozorava građane na pojavu različitih oblika elektronskih prevara (phishing/fišing napada) koje su u prethodnom periodu uočene na teritoriji Crne Gore.

- Registrovano je masovno slanje SMS poruka i poruka putem aplikacija za komunikaciju (Viber), u kojima se pošiljaoci lažno predstavljaju kao jedna poslovna banka u Crnoj Gori ili kao „Pošta Crne Gore". U sadržaju ovih poruka nalaze se zlonamjerni linkovi za navodnu potvrdu, ažuriranje ili plaćanje, a čiji je stvarni cilj da građane dovedu u zabludu i navedu ih da otkriju svoje lične i finansijske podatke, uključujući korisnička imena, lozinke i podatke sa bankovnih kartica - navode iz Uprave policije.

Posebno upozoravaju da se građanima šalju lažne SMS poruke u kojima se navodi da pošiljka ne može biti isporučena zbog nepotpune adrese, uz poziv da putem sumnjivog linka izvrše potvrdu ili izmjenu ličnih podataka.

PKCG: Sajber bezbjednost kao zajednička odgovornost

-Naglašavamo da je riječ o prevari, te da Pošta Crne Gore ne komunicira sa korisnicima na ovaj način niti putem sumnjivih internet linkova traži unos osjetljivih podataka - naglašavaju.

Uprava policije apeluje na građane da ne otvaraju sumnjive linkove i ne preuzimaju nepoznate datoteke, da ne unose i ne dijele svoje lične, bankovne i druge osjetljive podatke putem SMS poruka, e-maila ili aplikacija za komunikaciju, te da ignorišu i obrišu poruke koje nijesu očekivali, bez odgovaranja na iste.

- Podsjećamo da ovo nije prvi put da se ime i vizuelni identitet banaka i Pošte Crne Gore zloupotrebljava u pokušajima prevare građana, te pozivamo javnost na povećan oprez i odgovorno ponašanje u digitalnom prostoru. Za provjeru informacija u vezi sa poštanskim pošiljkama, građani se mogu obratiti Call centru Pošte Crne Gore na broj 19895 - ističe se u saopštenju

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
23. decembar 2025 16:14