Roditelji često vođeni najboljim namjerama žele svojoj djeci priuštiti sve što mogu pa tako i mnoštvo igračaka. Ipak, u želji da im osiguraju "bogatije" djetinjstvo, nerijetko zaboravljaju da je za zdrav razvoj potrebno puno manje nego što mislimo.
Stručnjaci ističu da pretrpavanje dječjih soba igračkama ne doprinosi sreći ni razvoju djeteta, već ih može zbuniti, preplaviti i udaljiti od istinske, slobodne i kreativne igre.
Umjesto da potiču kreativnost, koncentraciju i maštu, pretrpani ormari i police često dovode do suprotnih rezultata – raspršenosti, gubitka interesa i površnog igranja.
Kada dijete ima previše igračaka, ono zapravo češće odustaje od igre. Stalni izbor i vizualna prenatrpanost mogu ih preplaviti, zbog čega se brže zasite i teško fokusiraju. Kada imaju manji broj predmeta, djeca im pristupaju kreativnije: izmišljaju nove scenarije, više se uživljavaju i duže ostaju u igri.
Umjesto gomilanja novih igračaka, stručnjaci preporučuju ulaganje u nekoliko kvalitetnih, trajnih i razvojno poticajnih predmeta. Takve igračke djeci nude više mogućnosti za istraživanje, saradnju i rješavanje problema, što dugoročno jača njihove kognitivne i socijalne vještine.
Pretrpan prostor može djelovati stresno i na djecu i na roditelje. Manje igračaka olakšava održavanje reda, a djeca u urednijem okruženju lakše se snalaze i biraju čime će se igrati. Uz to, djeca češće uče vrijednost brige o stvarima, jer se s manjim brojem predmeta lakše poistovjećuju.
Kada djeca redovno dobivaju veliku količinu igračaka, gubi se osjećaj posebnosti. Manji broj igračaka potiče djecu da ih cijene, razvijaju emocionalnu vezu s njima i uče zahvalnosti. Usto, bolje razumiju da svaka nova stvar ima svoju vrijednost i da nije nužno uvijek dobivati više.
