Istraživanje koje je sproveo "Dan" u okviru projekta ONA – u borbi protiv stereotipa, predrasuda i diskriminacije, pokazalo je da 75 ispitanika i ispitanica smatra da je neophodno više promovisati programe koji omogućavaju obrazovanje odraslih. Čak 63 učesnika i učesnica istraživanja je reklo da ne zna koje su ustanove za to licencirane u Crnoj Gori.
Obrazovanju odraslih u Crnoj Gori posljednjih godina poklanja se posebna pažnja sa ciljem razvoja konkurentne tržišne privrede, smanjenja nezaposlenosti i socijalne isključenosti. Naše istraživanje pokazuje da je sve više građanki i građana osviješćeno da se sa sticanjem znanja o raznim vještinama, stiže i do bolje poslovne ponude ili pozicije, pa time i zarade i kvalitetnijeg života. U našoj anketi sa ovakvim stavom nije se složilo samo troje čitalaca.
Stvaranje ambijenta za uključivanje žena u proces cjeloživotnog učenja posebna je tema, s obzirom na podatke iz Strategije obrazovanja odraslih Crne Gore 2015-2025, koju je 2014. godine sačinilo tadašnje Ministarstvo prosvjete, a u kojoj se navodi "da je u Crnoj Gori više nepismenih žena, nego muškaraca".
Zato ne čudi da je baš ovo istraživanje privuklo 51 našu čitateljku. U anketi su učestvovali građani i građanke različite životne dobi - četvoro je starosti od 18 do 24 godine, devetoro ima od 25 do 34 godine, a dvadeset i petoro je u kategoriji od 35 do 44 godine života. Sedamnaestoro učesnika I učesnica istraživanja ima od 45 do 54 godine, šesnaestoro je starosti od 55 do 64, a trinaestoro je iznad 65 godina života.
Koncept cjeloživotnog obrazovanja temelji se na rješenjima koja se primjenjuju u razvijenom svijetu, prije svega u zemljama Evropske unije. Cjeloživotno učenje se tretira kao ključni činilac i osnovna strategija ekonomsko-socijalnog I individualnog razvoja, kao i jedan od centralnih principa politike EU. Međutim, za manifestaciju Dani obrazovanja i učenja odraslih kojom se promoviše cjeloživotno učenje u Crnoj Gori nije čulo 55 od 84 učesnika i učesnica našeg istraživanja.