Koaliciju "Za budućnost Berana", koju čine Nova srpska demokratija, Demokratska narodna partija, Ujedinjena Crna Gora i Prava Crna Gora, predvodiće Jelena Božović, a nosilac liste koalicije Pokreta Evropa sad i Socijalističke narodne partij je Đole Lutovac.
U izbornoj trci učestvovaće i lista Demokratske partije socijalista, koju predvodi Miro Nedić, lista Stranke pravde i pomirenja, koju predvodi Bilal Agović, kao i lista grupe građana "Živimo za mladost – Milanko Šćekić".
Listu Slobodne Crne Gore predvodi Milovan Živković, a Evropskog saveza Radoslav Golubović.
U izbornoj trci učestvuje i Demokratska Crna Gora, a njihovu listu predvodi Božo Premović. Na čelu liste Bošnjačke stranke je Denis Adrović, a Građanski pokret "Zato što volim Berane" predvodi Vesko Mujović.
Iz Agencije za audio-vizuelne medijske usluge (AMU) saopštili su da izborna tišina započinje 24 sata prije dana održavanja izbora i traje do zatvaranja biračkih mjesta.
Iz AMU su podsjetili da u periodu izborne tišine nije dozvoljeno medijsko predstavljanje podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista, niti političko oglašavanje. Podsjećaju da nije dozvoljeno objavljivanje procjene rezultata glasanja, objavljivanje rezultata telefonskog anketiranja ili uličnih anketa sprovedenih među biračima.
Tokom predizborne tišine, kako su saopštili iz AMU, nije dozvoljeno emitovanje slogana, rednih brojeva sa izborne liste ili drugih simbola koji se odnose na samo jednog ili određeni broj podnosilaca izbornih lista.
Oni su naveli da je potrebno da mediji posebno obrate pažnju na reprize ranije emitovanih sadržaja u kojima je vršeno medijsko predstavljanje, a naročito debata, intervjua ili drugih sadržaja o tekućim događajima u kojima su gostovali nosioci i/ili predstavnici izbornih lista, kao i drugi subjekti uključeni u proces izborne kampanje.
Iz AMU su istakli da je potrebno da mediji obrate pažnju na reemitovane sadržaje elektronskih medija van Crne Gore, a naročito na klasične informativne emisije i sadržaje o tekućim događajima, kao i na korišćenje pokrivalica prilikom novinarskih priloga u informativnim emisijama.
– Nerijetko se prilikom izvještavanja o različitim pitanjima od interesa za javnost kao pokrivalice za izjave ili saopštenja političkih subjekata koriste grafike koje sadrže slogan, redni broj sa izborne liste, logo ili drugi simboli političkog subjekta – navodi se u saopštenju.
Prilikom prenošenja saopštenja ili konferencija za štampu političkih subjekata koje se održavaju u periodu izborne tišine, emiter je dužan da informaciju prilagodi na način da ne sadrži promociju političkog subjekta.
– Ovo se odnosi kako na verbalnu promociju, tako i na emitovanje slogana, rednog broja sa izborne liste, logoa ili drugih simbola koji su dio scenografije prostora u kojima se konferencije za štampu održavaju – precizirali su iz AMU.