Đukanović i Milatović / - ĐUKANOVIć I MILATOVIć
21/04/2023 u 13:32 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Izvještaj AEM: Milatović se najviše predstavljao kroz emisije, Đukanović preferirao oglašavanje

Kako su istakli iz AEM-a, pored ranije objavljenih podataka o medijskom predstavljanju tokom prvog kruga predsjedničkih izbora, Izvještaj sadrži podatke o predstavljanju kandidata tokom drugog kruga predsjedničkih izbora

Agencija za elektronske medije (AEM) objavila je konačni izvještaj o medijskom predstavljanju tokom kampanje za izbore za predsjednika Crne Gore u kojem se navodi da se Jakov Milatović najviše predstavljao kroz posebne emisije, dok je za Mila Đukanovića dominantan način predstavljanja bilo oglašavanje (besplatno i plaćeno).

Kako su istakli iz AEM-a, pored ranije objavljenih podataka o medijskom predstavljanju tokom prvog kruga predsjedničkih izbora, Izvještaj sadrži podatke o predstavljanju kandidata tokom drugog kruga predsjedničkih izbora.

"Tokom drugog kruga, najviše medijskog predstavljanja zabilježeno je u programu šest televizija: TVCG1 (14,73%), Televizije Vijesti (14,13%), Televizije E (11,30%), Parlamentarnog kanala (7,96%), TV Pljevlja (7,64%), i Prva TV (7,42%). Od ukupnog medijskog predstavljanja (besplatnog i plaćenog), 51% se odnosilo na Jakova Milatovića, dok se na predstavljanje Mila Đukanovića odnosilo 49%", poručuju u saopštenju.

Kako su kazali, posmatrajući predstavljanje koje je kandidatima omogućeno besplatno, 53 % se odnosilo na Jakova Milatovića i 47% na Mila Đukanovića.

"Kada govorimo o plaćenom medijskom predstavljanju, 70 % ukupnog plaćenog predstavljanja se odnosilo na Mila Đukanovića i 30% na Jakova Milatovića", poručili su iz AEM-a.

Kako su kazali, tokom drugog kruga predsjedničkih izbora zabilježeno je značajno manje kršenja u odnosu na prvi krug.

"Po službenoj dužnosti, Agencija je pokrenula ukupno tri postupka, dva zbog emitovanja programa bez prethodno usvojenih pravila i jedan postupak zbog neoznačenog medijskog predstavljanja", piše u saopštenju AEM-a.

Agencija za elektronske medije je skrenula pažnju na neophodnost izmjene zakonskog okvira, kako bi se sistemski i cjelovito formulisala rješenja koja preciziraju prava i obaveze medija i učesnika izbornog procesa, i kako bi se obezbijedila efikasnost u nadzoru, prevenciji i sankcionisanju.

"Ukazuje se na naglašenu ulogu medija tokom izbornih procesa i obavezu poštovanja pravila, koja prvenstveno propisuje zakonodavstvo zemlje u kojoj se odvija izborni proces. U tom smislu, značajno je i jasno odrediti koje se vrste, direktnih ili indirektnih, stranih intervencija tokom izbornih procesa trebaju smatrati legitimnim, a koje predstavljaju narušavanje principa slobodnog političkog izbora. Izvještaj je dostupan na www.aemcg.org", zaključili su iz Agencije za elektronske medije.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
22. novembar 2024 17:07