- Dva broda Crnogorske plovidbe kupljena su bez plana i analize, odokativnom metodom, a danas su olupine vezane u stranim lukama. Njihova ležarina je dvostruko skuplja od vozarine. Ako to nije kriminal, šta jeste - pitali su iz Preokreta.
Menadžment je po njihovim riječima sastavljen po stranačkom ključu, bez znanja i odgovornosti.
- Ministar odlučuje šta može, a šta ne može — bez ijedne ozbiljne ekonomske procjene. Firma je u dugovima, brodovi trunu, flota se raspada, a država ćuti. Niko ne odgovara jer nema onog koji bi tražio odgovornost - dodali su.
Ukazali su na primjer Njemačke: tamo se strateški sistemi štite i vode znanjem.
- Kod nas se brodovi kupuju kao da su rabljeni automobili. Isti scenario već smo vidjeli sa brodom Jugooceanije Kotor, prodatim za troškove ležarine. Sada možemo gledati reprizu - ističu iz Preokreta.
Smatraju da rješenje postoji, ali traži hitnu odluku.
- Treba nam jedinstvena kompanija. Država treba hitno da uloži sredstva kroz dokapitalizaciju i spasi flotu od potonuća. Ne trebaju nam dvije brodarske kompanije za četiri broda, ni dvije armije partijskih kadrova - stoji u saopštenju.
Iz Preokreta poručuju da država mora da odluči: ili hitna prodaja ili hitno osposobljavanje brodova.
- Svaki dan kašnjenja znači veći gubitak. Mora se pokrenuti i pitanje odgovornosti — jer ovo nije greška, nego ponašanje na štetu države.
Ako nema znanja i stručnosti, od pomorstva će nam ostati samo rđa i ležarine. Bez promjena, Crna Gora će ostati primorska, ali ne više i pomorska zemlja - zaključuje se.
