/ -INSTAGRAM
11/01/2024 u 10:49 h

Astronomi otkrili novi način traženja života u svemiru

U ovom tehnološkom dobu stalna evolucija svemirskih istraživanja pruža dodatne informacije o planetima unutar našeg obima. Dugo se vjeruje da tekuća voda igra ključnu ulogu u potrazi za drugim oblicima života na egzoplanetama, a naučnici sada predstavljaju novu strategiju za njeno otkrivanje, prenosi Science Alert. U objavljenoj studiji u časopisu Nature Astronomy naučnici sugeriraju hipotezu da egzoplaneta s atmosferom koja sadrži manje ugljen dioksida od njegovih susjeda može imati obilje vode, čak i potencijalnog života, na površini.

Amauri Trijud (Amaury Triaud), profesor egzoplanetologije naUniverzitetu u Birminghamu, jedan je od autora studije i objašnjava:

- Znamo da je Zemljina atmosfera prvo sadržavala CO2, no tokom vremena se ugljenik otapao u okeanu, što je omogućilo održavanje života na planeti tokom posljednje četiri milijarde godina ili sličnog razdoblja.

Otkrivanje tekuće vode na egzoplanetama dosad je predstavljalo izazov, s obzirom na velik broj identificiranih egzoplaneta, ali bez potvrde o postojanju tekuće vode na njima.

Postojanje tekuće vode

Nova predložena tehnika može biti učinkovita jer su nivoi CO2 na Zemlji niski u poređenju s našim susjedima, pružajući optimalne uslove za postojanje tekuće vode. Zemljina atmosfera je evoluirala kako bi omogućila ovo stanje, gdje se ugljenik otopio u okeanu i naknadno zadržao u Zemljinoj kori zbog tektonskih aktivnosti, stvarajući svojevrsni ciklus.

Prema ovoj teoriji, identifikacija egzoplaneta s nižim nivoima CO2 u poređenju s okolnim susjedima mogla bi ukazivati na postojanje velikih okeana, sličnih onima na Zemlji.

29. april 2024 13:17