Fosil dinosaurusa / - ILUSTRACIJA
10/07/2024 u 14:58 h
Slušaj vijest

Fosil dinosaurusa biljojeda otkriven na britanskom ostrvu Vajt

Fosilni ostaci biljojednog dinosaurusa koji je lutao našom planetom prije 125 miliona godina otkriveni su na britanskom ostrvu Vajt, a za koje naučnici vjeruju da predstavljaju najpotpuniji novi primjerak pronađen u Britaniji u 100 godina.

S težinom velikog mužjaka američkog bizona, od oko 900 kilograma, taj biljojedni dinosaurus je vrlo vjerovatno živio u krdu, smatra Džeremi Lokvud, doktorand na Univerzitetu Portsmut koji učetvuje u iskopavanju.

Dinosaurus, koji ima 149 kostiju, pronađen je na liticama zaliva Kompton, na ostrvu Vajt, nasuprot južne obale Engleske. Pronašao ga je 2023. kolekcionar Nik Čejs, koji je u međuvremenu preminuo.

Dinosaurus je nazvan „Comptonatus chasei“, u čast i spomen na Čejsa.

- Nik je imao nos za otkrivanje kostiju dinosaurusa. Ovo je zaista vrlo vrijedan pronalazak koji nam pomaže da razumijemo više o raznim vrstama dinosaurusa u Engleskoj u ranoj kredi - rekao je Lokvud koji je upravo o tome izdao rad u časopisu The Journal of Systematic Palaeontology.

Na istom ostrvu su 2022. pronađeni ostaci najvećeg evropskog dinosaurusa mesojeda, takođe iz razdoblja rane krede, koji je bio duži od 10 metara i koji pripada grupi dinosaurusa zvanih spinosaurusi.

„Močvarno čudovište“: Pronađen fosil praistorijskog predatora koji je živio prije dinosaurusa