pranje automobila / - PIXABAY
20/11/2025 u 19:35 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Zašto ne treba prati automobil na niskim temperaturama

Mnogo je mišljenja o održavanju vozila zimi. Dobronamjerne preporuke kreću se od savjeta da se automobil zimi što češće pošalje kroz autoperionicu, do mišljenja da bi trebalo izbjegavati autoperionicu kako bi se sačuvala boja.

Prije ulaska u autoperionicu neophodno je ukloniti sve ostatke snijega i leda, jer struganje leda može oštetiti lak vozila.

Iz Njemačkog autokluba (ADAC) odlučili su objaviti nekoliko savjeta na ovu temu.

Koliko često zimi automobil treba ići u autoperionicu?

U principu, onoliko često koliko i ljeti. Čak i zimi, perite kada imate osjećaj da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo.

Da li je tačno da je automobil zimi izuzetno izložen soli na cesti?

Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina – ima izuzetno korozivan učinak na lak i da je treba uklanjati što je češće moguće, odnosi se samo na prethodno oštećeno lakiranje ogrebotinama ili perutanjem. Međutim, besprekorne površine boje mogu se lako nositi sa naslagama prljavštine. Potkonstrukcija vozila takođe obično nema problema sa korozijom: sa fabrički izrađenim brtvama, poboljšanom zaštitom donjeg dijela i upotrebom pocinčanog lima, ovo je veći problem za starija vozila.

Prvi potpuno električni superautomobil iz Ferarija: Eletrika na struju

Kada zimi ne biste trebali ići u autoperionicu?

Na ekstremnim temperaturama ispod -10 °C. Trebalo bi izbjegavati termički šok ako voda iz autoperionice, koja je na 10 do 30 °C, udari u dijelove vozila koji su nedavno bili izloženi hladnoći. Dugoročno, površine sa oštećenom bojom trpe dodatni toplotni udar.

Koji programi pranja se preporučuju zimi?

Isto važi i zimi: u principu, jeftino je dobro i dovoljno – glavno je prvo dobro isprati vozilo kako bi se uklonile nečistoće i spriječilo oštećenje boje na četkama. Dodatni i skuplji programi sa vrućim voskom ili zaštitom donjeg dijela nisu neophodni sa stanovišta vozila. Naravno, svako može sam odlučiti čime želi počastiti sebe i svoje vozilo, piše HAK Revija.

Važnije je da vaš automobil s vremena na vrijeme pregleda stručnjak. Prije i poslije zimske sezone, oštećenja zaštite donjeg dijela mogu se otkriti i popraviti na platformi za podizanje – rđa tada nema šanse.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
05. decembar 2025 15:31