
Nedavni "Izvještaj o digitalnoj medijskoj zabavi” kompanije Digital Entertainment Group za 2024. godinu, potvrdio je upravo to: nakon godina pada, DVD tržište je dotaklo dno.
Prodaja fizičkih diskova u SAD opala je za 23 odsto sa 1,3 milijarde dolara iz 2023. godine, na 959,6 miliona dolara prošle godine, piše Varajeti (Variety).
To je pad od 94,2 odsto u odnosu na rekordnu prodaju DVD-a od 16,6 milijardi dolara iz 2006. godine, prenosi N1.rs.
Pad je počeo 2008. godine, otprilike godinu dana nakon što je Netfliks lansirao svoju platformu za striming.
Suprotno tome, ukupna potrošnja Amerikanaca na kućnu zabavu dostigla je najviši nivo od 57 milijardi dolara u 2024. (21 odsto više u odnosu na isti period prethodne godine), što znači da je fizički proizvod činio samo 1,6 odsto tog iznosa.
Moguće je da bi, da je fizičko iznajmljivanje filmova i dalje u opticaju, DVD industrija prelazila 10-cifrenu granicu još najmanje godinu dana.
Ali čak i tada, malo je vjerovatno da bi to još dugo trajalo.
Istovremeno, veliki trgovci na malo, uključujući Best Buj, Target i Valmart, ili su povukli ili prekinuli prodaju DVD-a i blureja, tako da ideja da bi fizički proizvod mogao biti potpuno ukinut u bliskoj budućnosti nije nemoguća.
Što se tiče DVD-a, njegovo vrijeme kao glavnog igrača u industriji je možda prošlo, ali njegovo ponovno rođenje nalik vinilu, kao statusni simbol za posvećene kolekcionare je već u toku.
Коментари (0)
Оставите свој коментар