U razgovoru za Los Angeles Times, gitarista se osvrnuo na to kako je LP iz 2014. godine nastajao. Gilmur je podijelio da je njihov inženjer zvuka, Endi Džekson sastavio "The Big Spliff" – kolekciju djelova improvizacija iz sesija za "The Division Bell" iz 1994. godine, koja se našla na bootleg izdanjima. Mnogi fanovi su željeli da čuju taj materijal, pa su odlučili da im ga daju.
On i članovi benda su zadovoljili želje fanova tako što su ta djela skupili u "The Endless River". Album je uglavnom sadržao instrumentalnu i ambijentalnu muziku, osim pjesme "Louder Than Words", koja je jedina imala vokale. Iako je bilo dosta uzbuđenja oko novog izdanja, reakcije publike i kritike su bile pomiješane.
Gilmur priznaje da je greška bila što je popustio pod pritiskom izdavačke kuće da ga izdaju kao klasičan album Pink Floyda, jer nije trebalo da bude viđen kao nastavak "The Division Bell".
U istom razgovoru, Gilmur je izrazio zadovoljstvo nedavnom prodajom kataloga Pink Floyda.
– To je prošlost – sve to ostavljamo budućim generacijama – rekao je muzičar.– Ja sam stariji čovjek i decenijama sam se borio protiv lijenjosti i pohlepe da uradim najbolje što mogu s tim materijalom. Tu borbu sam sada završio.
Pink Floyd je prodao svoja muzička prava, ime i imidž kompaniji Sony za 400 miliona dolara. Iako je to značajna suma za Gilmurov račun, on je srećan što je okončao dugogodišnje poslovne rasprave.
– Dobio sam svoj avans – nije to neki novac iznenada, već avans umjesto onoga što bih ionako zaradio u sledećim godinama – objasnio je Gilmur. – Lijepo je oprostiti se od beskrajnih rasprava i borbi koje smo imali tokom poslednje četiri decenije.
HL/Izvor: New York Times