
Da su arhitektonske barijere za osobe sa invaliditetom nepremostive prepreke, ukazano je i u okviru projekta "Za ravnopravnost OSI – Za pravedno društvo", koji je realizovala NVO Korak promjene u partnerstvu sa NVO Novi poredak. Na održanom okruglom stolu, na kojem je učestvovalo 16 osoba sa invaliditetom, evidentirane su potrebe OSI u saobraćaju, kao i prepreke sa kojima se suočavaju. Izvršeno je i mapiranje kritičnih tačaka.
– Učesnici okruglog stola su izjavili da je potrebna podrška i neophodnost akcija nadležnih institucija kako bi se unaprijedila saobraćajna infrastruktura kao preduslov za poboljšanje položaja OSI u nesmetanom kretanju u kontekstu saobraćaja i uopšte po pitanju bezbjednosti u saobraćaju. Evidentirane su mnogobrojne prepreke sa kojima se OSI suočavaju u saobraćaju. Sve glavne saobraćajnice, nakon renoviranja centra grada i podizanja ivičnjaka predstvaljaju problem za kretanje i bezbjednost OSI – u ime Uduženja osoba sa invaliditetom kazala je Dragana Božović i dodala da autobuska stanica usled nedostajuće adekvatne infrastrukture i nesavjesnosti vozača nije bezbjedna za kretanje OSI, dok željeznička stanica i stajališta na lokalnom nivou nemaju pristupnu rampu ili platformu kako bi ova lica mogla adekvatno da koriste željeznički saobraćaj.
– Poseban problem predstavljaju semafori u gradskom području koji ugrožavaju bezbjednost osobama sa fizičkim invaliditetom. Suviše kratko vrijeme zelenog svjetlosnog signala za pješake, a istovremeno iz suprotne strane raskrsnice vozačima omogućen saobraćaj, što dodatno ugrožava bezbjednost svih pješaka, a posebno OSI. Ovo se naročito odnosi na semafor u užem gradskom području (pješački prelaz od Kozemtiksa do Autobuske stanice) i iz pravca ulice Živka Žižića prema glavnoj magistrali – kazala je Božović, koja je bila moderatorka ovog okruglog stola.
Ona je pozvala sve OSI da u narednih deset dana pošalju konkretne predloge vezane za poboljšanje rješenja u saobraćaju, mapirane probleme, prepreke i tačke na gradskom područiju koje predstavljaju problem za njihovo kretanje.
– Svi evidentirani problemi, prepreke i predlozi OSI biće u pisanoj formi proslijeđeni Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizma, Ministarstvu rada i socijalnog staranja, a na lokalnom nivou nadležnom sekretarijatu – saopšteno je na okruglom stolu.
Projekat je podržalo Ministarstvo kapitalnih investicija, a asistent na projektu je prof. Radivoje Bogavac.
Коментари (0)
Оставите свој коментар