Preduzeće Vodovod od potrošača potražuјe 1.146,568 eura, od čega dug fizičkih lica na 31. maј 2023. godine iznosi 1.046.245,00 eura, dok su od pravnih lica ukupna potraživanja 100.323,60 eura. Dug koji je predat javnom izvršitelju iznosi 165.600 eura. Iz Vodovoda navode da se pokretanje postupka prinudne naplate kod potrošača vrši u slučaju određene visine duga ili dužeg vremenskog perioda neplaćanja.
– Gubici na vodovodnoj mreži iznose oko 80 odsto, a kada je infrastruktura u pitanju radi se o većinski dotrajalim cjevovodima, starim preko 120 godina. Naše Društvo ulaže enormne finansijske i tehničke napore da u kontinuitetu vrši rekonstrukcije najugroženijih dionica vodovodne mreže i tako smanji gubitke vode i poboljša kvalitet vodosnabdijevanja. Samo u toku 2022. godine uloženo je oko 162.000,00 eura iz sopstvenih sredstava u rekonstrukcije postojeće i izgradnje nove vodovodne mreže i otklonjeno oko 1.110 kvarova na primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj vodovodnoj mreži – navode iz Vodovoda.
Ističu da restrikcije u vodosnabdijevanju nijesu česta pojava i posljednjih godina su se desile samo 2021. godine, kada je došlo do povremenog presušivanja vodoizvorišta "Žarića Jama".
– Tada su vršene restrikcije, odnosno najavljeni prekidi u vodosnabdijevanju, kako bi svi potrošači u određenom vremenskom periodu imali pristup hemijski i bakteriološki ispravnoj, pijućoj vodi iz gradske vodovodne mreže. Obično u sušnom periodu godine ne dolazi do ovakvih pojava, već samo do pada pritiska vode u vodovodnoj mreži. Zbog dosadašnjih vremenskih uslova, smatramo da ove godine ne bi trebalo da dođe do presušivanja bilo kojeg vodoizvorišta, ali to je svakako nepredvidljiva pojava na koju se ne može uticati. Područja koja imaju oslabljen pritisak vode u vodovodnoj mreži u sušnom periodu godine su Novo Selo, Glavica, Podvrh, Martinići, Pričelje, Kujava i Frutak. Napominjemo da potrošači iz ovih naselja imaju vodu, ali imaju problem sa slabim pritiskom vode u vodovodnoj mreži, a uzrok tome je prekomjerna, neracionalna potrošnja vode – poјašnjavaјu iz Vodovoda.
Naglašavaјu da kako bi se poboljšali uslovi vodosnabdijevanja u ovim područjima formiraju ekipe, čiji je zadatak da spriječe neracionalnu potrošnju vode, o čemu naše obavještavaјu i potrošače putem sredstava javnog informisanja.