
Nestajanjem preduzeća "Prevoz Pljevlja", prije petnaestak godina, nije samo izgubilo seosko stanovništvo već i stanovništvo sa gradskog područja. Pljevljaci trenutno imaju autobuske linije koje ih povezuju sa Žabljakom, Nikšićem i Podgoricom, ali od prije nekoliko mjeseci nemaju autobuski prevoz do Bijelog Polja. Kada je u pitanju prevoz putnika do susjedne Foče, Čajniča, Priboja, Prijepolja, iz Pljevalja ne postoje direktne autobuske linije. Do Čajniča i Prijepolja postoji prevoz putnika autobuskim linijama koje se odvijaju na pravcu prema Sarajevu i Beogradu. Od pojave korona virusa i u tom slučaju se situacija pogoršala jer prevoznik koji prevozi putnike prema Sarajevu, u jutarnjim časovima polazi iz Pljevalja ponedjeljkom, srijedom i petkom, i iz Sarajeva se istim danima vraća u poslijepodnevnim satima. Na taj način Pljevljaci više ne mogu utorkom da računaju na autobuski prevoz prilikom odlaska na pijacu u Čajniču. Kada je u pitanju Prijepolje, autobusom se može putovati svaki dan u 12 sati i 45 minuta. Ili u 24 časa srijedom i subotom. Pljevljaci već oko 15 godina nemaju nikakvu autobusku liniju na pravcu prema Foči i Priboju.
– Građani su u ovom slučaju na velikom gubitku. Mnoga starija lica imaju rodbinu u susjednim gradovima, ali do njih ne mogu da odu. Pritom mnogi bi Pljevljaci pošli u susjedne opštine, kao što su ranije išli, na pijacu i vratili bi se autobusom da prevoz postoji – kaže odbornik Demokratske Crne Gore Igor Bojović uz napomenu da stanovništvo nema novca da plaća taksi prevoz.
Od taksista saznajemo da prevoz putnika do Foče košta 50 eura, do Čajniča i Priboja po 30, Prijepolja 15, a Bijelog Polja 40 eura. Pritom svako čekanje se naplaćuje pa se Pljevljaci samo u teškoj nevolji odlučuju da koristi taksi prevoz.
– Ja sam lično nekada živio u selu Vrulja i mogu slobodno da kažem da je nekada, kada je postojalo preduzeće "Prevoz Pljevlja", kroz Vrulju prolazilo više autobusa nego što danas prolazi kroz Pljevlja – kometariše Igor Bojović uz pojašnjenje da bi lokalna uprava trebalo više da uradi kako bi stimulisala prevoznike da otvore linije do susjednih opština. Bojović kaže da je takva aktivnost neizbježna i da je neophodno omogućiti Pljevljacima da mogu bez ličnog i taksi prevoza otići do susjednih gradova.
– Opštinska uprava je obezbjedila nekim prevoznicima subvencije za prevoz putnika na nekim lokalnim linijama. Isto tako mora da se uradi i sa međugradskim saobraćajem – smatra Bojović.
Nekadašnje preduzeće "Prevoz Pljevlja" imalo je oko 40 autobusa za prevoz putnika. Pored linija do Podgorice, Beograda, Sarajeva, Niša i drugih većih centara, postajale su posebne linije do susjednih gradova. Posebno se vodilo računa o liniji Pljevlja–Prijepolje i Pljevlja–Priboj, jer su mnogi Pljevljaci u to vrijeme putovali do Beograda vozom iz Prijepolja ili Priboja. Pored međugradskog saobraćaja ovo preduzeće je održavalo saobraćajne linije do svih sela. Sa gašenjem "Prevoza Pljevlja" radnici su ostali bez posla, a Pljevljaci praktično bez autobuskog prevoza.
Коментари (0)
Оставите свој коментар