Autobuska stanica u Pljevljima / -B.Je.
06/07/2021 u 06:20 h
Božidar JelovacBožidar Jelovac
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Gašenjem autobuske linije, iz Pljevalja do Bijelog Polja samo taksijem

Pljevljaci trenutno imaju samo autobuske linije koje ih povezuju sa Žabljakom, Nikšićem i Podgoricom, a ko se odluči da taksijem putuje u Bijelo Polje moraće izdvojiti 40 eura

Nestajanjem preduzeća "Prevoz Pljevlja", prije petnaestak godina, nije samo izgubilo seosko stanovništvo već i stanovništvo sa gradskog područja. Pljevljaci trenutno imaju autobuske linije koje ih povezuju sa Žabljakom, Nikšićem i Podgoricom, ali od prije nekoliko mjeseci nemaju autobuski prevoz do Bijelog Polja. Kada je u pitanju prevoz putnika do susjedne Foče, Čajniča, Priboja, Prijepolja, iz Pljevalja ne postoje direktne autobuske linije. Do Čajniča i Prijepolja postoji prevoz putnika autobuskim linijama koje se odvijaju na pravcu prema Sarajevu i Beogradu. Od pojave korona virusa i u tom slučaju se situacija pogoršala jer prevoznik koji prevozi putnike prema Sarajevu, u jutarnjim časovima polazi iz Pljevalja ponedjeljkom, srijedom i petkom, i iz Sarajeva se istim danima vraća u poslijepodnevnim satima. Na taj način Pljevljaci više ne mogu utorkom da računaju na autobuski prevoz prilikom odlaska na pijacu u Čajniču. Kada je u pitanju Prijepolje, autobusom se može putovati svaki dan u 12 sati i 45 minuta. Ili u 24 časa srijedom i subotom. Pljevljaci već oko 15 godina nemaju nikakvu autobusku liniju na pravcu prema Foči i Priboju.

– Građani su u ovom slučaju na velikom gubitku. Mnoga starija lica imaju rodbinu u susjednim gradovima, ali do njih ne mogu da odu. Pritom mnogi bi Pljevljaci pošli u susjedne opštine, kao što su ranije išli, na pijacu i vratili bi se autobusom da prevoz postoji – kaže odbornik Demokratske Crne Gore Igor Bojović uz napomenu da stanovništvo nema novca da plaća taksi prevoz.

image

Igor Bojović

-B.Je.

Od taksista saznajemo da prevoz putnika do Foče košta 50 eura, do Čajniča i Priboja po 30, Prijepolja 15, a Bijelog Polja 40 eura. Pritom svako čekanje se naplaćuje pa se Pljevljaci samo u teškoj nevolji odlučuju da koristi taksi prevoz.

– Ja sam lično nekada živio u selu Vrulja i mogu slobodno da kažem da je nekada, kada je postojalo preduzeće "Prevoz Pljevlja", kroz Vrulju prolazilo više autobusa nego što danas prolazi kroz Pljevlja – kometariše Igor Bojović uz pojašnjenje da bi lokalna uprava trebalo više da uradi kako bi stimulisala prevoznike da otvore linije do susjednih opština. Bojović kaže da je takva aktivnost neizbježna i da je neophodno omogućiti Pljevljacima da mogu bez ličnog i taksi prevoza otići do susjednih gradova.

Problem i kašnjenje rekonstrukcije putnih pravaca

– Ove godine, a slično je bilo i prošle godine, postoji veliki problem sa radovima koji se izvode na putnim pravcima prema Prijepolju, Bijelom Polju i Čajniču. Završetak ovih radova na svim pravcima kasni – kaže Igor Bojović i pojašnjava da je najveće kašnjenje na putnom pravcu Pljevlja – Bijelo Polje. On podsjeća da je trebalo da se poslovi na rekonstrukciji ovog magistralnog puta završe još prošle godine u junu.

– Radovi prema Čajniču trebali su da se završe do kraja prošle godine, a prema Prijepolju do avgusta ove godine, a sasvim je sigurno da oni neće tada biti završeni – ističe Bojović i dodaje da svi prevoznici zbog brojnih oštećenja usled radova na kolovozu ne žele da prevoze putnike.

– Opštinska uprava je obezbjedila nekim prevoznicima subvencije za prevoz putnika na nekim lokalnim linijama. Isto tako mora da se uradi i sa međugradskim saobraćajem – smatra Bojović.

Nekadašnje preduzeće "Prevoz Pljevlja" imalo je oko 40 autobusa za prevoz putnika. Pored linija do Podgorice, Beograda, Sarajeva, Niša i drugih većih centara, postajale su posebne linije do susjednih gradova. Posebno se vodilo računa o liniji Pljevlja–Prijepolje i Pljevlja–Priboj, jer su mnogi Pljevljaci u to vrijeme putovali do Beograda vozom iz Prijepolja ili Priboja. Pored međugradskog saobraćaja ovo preduzeće je održavalo saobraćajne linije do svih sela. Sa gašenjem "Prevoza Pljevlja" radnici su ostali bez posla, a Pljevljaci praktično bez autobuskog prevoza.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (0)

Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог
08. april 2025 23:13