Bez podrške lokalne samouprave, oni su svojim radom i troškom uredili oko dva kilometra puta kako bi, kako kažu, "najzad mogli normalno stizati do svojih kuća".
– Ovo nije prvi put da se sami organizujemo. Za ovih 35 godina nekoliko puta smo svojim sredstvima sređivali ovu cestu jer lokalna vlast nikada nije pokazala ozbiljnu namjeru da to uradi. Od kako postoji ovaj put, samo su u nekoliko navrata vršene sitne intervencije na njemu – kaže za "Dan" mještanin Vukota Šćekić.
On dodaje da su se mještani više puta za pomoć obraćali i lokalnoj samoupravi i Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Crne Gore, ali bezuspješno.
– Samo tražimo da imamo ravnopravan status kao i drugi. U mnogim mjestima se intenzivno radi, mnogi imaju asfalt i do najudaljenijih sokaka, a mi i dalje živimo kao građani drugog reda – ističu mještani Femića Krša.
Naglašavaju da se njihovo selo nalazi sa druge strane rijeke Lim, na putu od Ribarevina prema Beranama, pod padinama Bjelasice. U njemu živi petnaestak domaćinstava, raspoređenih u zaseocima Prisoje, Aluge i Mrcido.
Iako dio sela ima asfaltni put od mjesta Brzava, veći broj stanovnika koristi makadamske dionice koje vode ka njihovim domaćinstvima. Prema njihovim riječima, postojeći makadam urađen je prije 35 godina, zajedničkim sredstvima mještana i društvene zajednice. Od tada, kako ističu, nije bilo značajnijih ulaganja, pa je put vremenom postao gotovo neprohodan.
– Na pojedinim mjestima bez terenskog vozila nije se moglo proći. Put je bukvalno nestajao – kaže Šćekić.
Put koji vodi od Brzave preko Femića Krša i Ramčine do Ribarevina mještani smatraju veoma važnim, jer je to ujedno i alternativni pravac za magistralni put Berane – Bijelo Polje. Njegov značaj se, kako kažu, najbolje vidio tokom rekonstrukcije puta Ribarevine – Berane, kada je ovaj seoski pravac bio jedini prolazan.
– On je bio i ostaće važna saobraćajnica, ne samo za nas koji ovdje živimo već i kao veza ka padinama Bjelasice – ističe Šćekić.
Žitelji Femića Krša se nadaju da će njihov trud i upornost podstaći nadležne da konačno uvrste ovaj put u planove za asfaltiranje, kako bi, nakon više od tri decenije, i oni mogli živjeti kao "sav ostali normalan svijet".
