Ova priznanja imaju poseban značaj jer pokazuju koliko lokalne zajednice mogu biti nosioci pozitivnih promjena i razvoja kada rade odgovorno i sa jasnom vizijom, navode iz Zajednice opština.
- Među nagrađenima se posebno izdvajaju Pljevlja, koja su dobila priznanje za najbolju praksu u oblasti saradnje u sektoru vodnih usluga. Ovo priznanje je rezultat kontinuirane saradnje opštine i preduzeća Vodovod d.o.o., kroz koju je realizovan set mjera od velikog značaja za građane. Konsolidovano je poslovanje preduzeća, smanjeni su gubici na mreži, unaprijeđena tehnička opremljenost, a cijene usluga ostale su pristupačne - dodaje se u saopštenju.
Najveći uspjeh je to što su građani Pljevalja po prvi put poslije mnogo godina imali stabilno vodosnabdijevanje bez restrikcija, dok je preduzeće „Vodovod" poslovalo pozitivno nakon niza godina, navodi se.
- Ovi rezultati potvrđuju da Pljevlja idu u pravom smjeru, da lokalna samouprava uspješno odgovara na potrebe svojih građana i da može biti primjer i drugim opštinama u Crnoj Gori. Ovo priznanje je ujedno i pohvala svim zaposlenima i građanima koji su doprinijeli da se ovakav uspjeh postigne - navode.
Pored Pljevalja, dodaju, priznanja za najbolje prakse dobile su i druge opštine:
- Budva – za uspješnu saradnju sa preduzećem „Otpadne vode" u cilju sprječavanja problema na postrojenju za prečišćavanje komunalnih otpadnih voda, čime se čuva kvalitet Jadranskog mora i zdravlje građana.
- Tivat – za reorganizaciju mjesnih zajednica, što je građanima omogućilo veće učešće u donošenju odluka i efikasnije rješavanje lokalnih pitanja.
- Šavnik – za razvoj mobilne aplikacije koja građanima pruža pravovremene informacije, posebno u kriznim situacijama, ali i otvara prostor za aktivno učešće u planiranju i razvoju lokalnih politika.
Dodjelom ovih priznanja, kako su saopštili, Zajednica opština Crne Gore šalje jasnu poruku da lokalne samouprave imaju snagu da unaprijede život svojih građana i da dobra praksa može poslužiti kao inspiracija i drugim sredinama.
Za Pljevlja, ovo priznanje je mnogo više od nagrade – ono je potvrda da se trud, odgovornost i posvećenost zajednici prepoznaju i cijene. Istovremeno, to je i podsticaj da se nastavi sa radom na unapređenju usluga i stvaranju još boljih uslova za život građana, zaključuju.
