Narodno pozorište Beograd gostovaće u Crnogorskom narodnom pozorištu s baletskim triptihom „Infinitas“, koji je premijerno izveden ljetos u okviru obilježavanja stotinu godina postojanja beogradskog baleta. “Infinitas” će biti izveden u četvrtak, 9. novembra na Velikoj sceni nacionalnog teatra, u okviru obilježavanja jubileja 70 godina Crnogorskog narodnog pozorišta.
Baletski triptih kroz rad tri eminentna regionalna koreografa, započet na temeljima baletske istorije, donosi stilski i izražajno različite plesne kreacije za baletski ansambl Narodnog pozorišta i pokazuje bogatstvo izraza ove umjetnosti. Riječ je o tri jednočina baleta u koreografiji Igora Кirova (Skoplje), Miloša Isailovića (Beograd) i Maše Кolar (Rijeka), koja su izvedeni na muziku čuvenih srpskih kompozitora Stanojla Rajičića, Enrika Josifa i Petra Кonjovića.
Makedonski koreograf Igor Kirov u svojoj koreografiji istražuje koncept potrage za slobodom duše koja nikad ne prestaje da sanja i predstavlja naše emocije i boje naše duše.
- Poema je kao ples, puna spirala, vrtloga, skokova i skupljenih emocija plesača kao neposredni odgovori na muziku. Ona je prilika da se doživi posebna veza koja postoji između muzike i plesa, gde smo u mogućnosti da vidimo pokret plesača kao muzičku partituru - objasnio je autor.
U baletskom djelu "Poema", na muziku Stanojla Rajičića i snimak izvođenja Beogradske filharmonije, autorski tim pored Igora Kirova čine i asistentkinja koreografa Mojca Majcen i kostimografkinja Olga Mrđenović.
Žudnja je glavni pokretač u koreografiji srpskog koreografa Miloša Isailovića, gorivo za oslobođenje i sazrijevanje.
- Ova tematika se najrječitije izražava igrom da tijela plesača u svojim odnosima, susretima, sukobima, virtuoznošću, ali i iscrpljivanjem, najneposrednije pričaju o suštini, nesalomivosti ljudskosti - objasnio je Isailović.
Muzika Enrika Josifa baletskog djela "Ptico, ne sklapaj svoja krila" izvedena je kroz tri muzička medija koji čine originalni snimak Orkestra Narodnog pozorišta iz vremena nastanka ovog baleta, klavirsko izvođenje Vladimira Gligorića i muzičke dionice koje je komponovala Irena Popović po motivima znamenitog kompozitora.
Koreografski pristup hrvatske koreografkinje Maše Kolar, baziran na srpskom nacionalnom muzičkom i plesnom nasljeđu na muziku Petra Konjovića, obilježen je folklornom tematikom i inspirisan sa tri međusobno povezana izvora. Sam karakter se temelji na folklornoj muzici, obiluje raznovrsnim kontrastnim temama, užarenim ritmom plesne igre, ali i mračnim atmosferama, te se prirodno nameće pri oblikovanju plesnog jezika.
- Zadajemo prostorni okvir za koreografsko oblikovanje do inspiracije temom proljeća koja je zapravo skriveni pokretač Stankovićeve priče o Koštani, odnosno priče o probuđenoj nostalgiji za mladošću i slobodom - kazala je autorka.
U baletskom djelu "Simfonijski triptihon", na muziku Petra Konjovića i snimak izvođenja Beogradske filharmonije, autorski tim pored Maše Kolar čine i dramaturškinja i asistentkinja koreografkinje Maja Marjančić, koja uz koreografkinju potpisuje i idejno rješenje scenografije i kostimografkinja Katarina Grčić Nikolić.