Predstava ”Uhvati zeca”, Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS / foto: Narodnog pozorišta Sarajevo
17/11/2025 u 19:40 h
Željko ŠapurićŽeljko Šapurić
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

(Foto) Festival glumca u Nikšiću: Snažnim početkom visoko podignuta ljestvica

Takmičarski program Međunarodnog festivala glumca - Nikšić 2025 počeo je izvođenjem predstave "Uhvati zeca", Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS.

Ova sveobuhvatna, slojevita, uspomenama obojena priča, nastala je po romanu Lane Bastašić, u dramatizaciji Nedžme Čizmo. Režiju potpisuje Lajla Kaikčija. Kostimografija i scenografija djelo je Sabine Trnke. Za dizajn svijetla zadužen je Moamer Šaković, fotografiju Velija Hasanbegović, dok je dizajn plakata radio Branko Vekić.

U predstavi igraju: Amra Kapidžić (Lejla), Vedrana Božinović (Sara), Una Kostić (Lejla iz a prošlosti), Ana Marija Tomić (Sara iz prošlosti), Mak Čengić (Armin), Dino Bajrović (Majkl, Gospođa Knežević, Profesor, Sarin otac, Dejo, Spomenik Ranka Šipke).

Rediteljka Lajla Kaikčija u producentskoj knjižici naglašava da je rad na predstavi bio put isceljenja, kako ličnog, tako i kolektivnog.

image

Otvoren 21. Međunarodni festival glumca – Nikšić 2025

-FOTO: ŽELJKO ŠAPURIć

"Uhvati zeca" je priča o prijateljstvu i načinu na koji nas ono oblikuje, ispunjava, umiruje, izaziva, ohrabruje i plaši u isto vrijeme. Priča smještena u vrijeme u kojem ljudi nestaju. Priča o potrazi za identitetom, ljubavi, dječijom nevinosti. O dvije mlade djevojke pred čijim očima će se stvarnost koju su poznavale raspršiti u milion dijelova, a one će od njih pokušati sastaviti barem neke poznate slike, kao što je fokusiranje na žensko prijateljstvo.

Taj odnos, prema ocjeni dramaturškinje Čizmo je jedan od najvažnijih odnosa u životu svake žene, a posebno prijateljstva koja traju od djetinjstva i puberteta. Najčešće, u tim godinama, najbolja prijateljica jeste osoba koja nas najbolje poznaje, ali i model na osnovu kojeg gradimo obrasce ponašanja za sve buduće prijateljske odnose.

– Smatram da je taj motiv ženskog prijateljstva u domaćoj književnosti i pozorištu nepravedno zapostavljen i mi smo ga pokušali sačuvati i njegovati u predstavi, apostrofira Čizmo.

image

Predstava "Uhvati zeca", Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS

foto: Narodnog pozorišta Sarajevo

Intimna predstava

U Sarajevu se ovaj komad odigrava na samoj sceni, a publika sjedi oko glumaca, pojasnila je dramska umjetnica Amra Kapidžić, dodavši da se radilo o intimnijoj predstavi, nego što je to bilo u Nikšićkom pozorištu.

– U Sarajevu je publika mogla osjetiti nas kako dišemo i zbog toga je sve intimnije. Mi smo u ovom pozorištu zadržali tu intimnost koliko smo zaista mogli. U ovom komada nema mjesta za patetiku, jer bi onda sve to otišlo u drugom pravcu – kazala je Kapidžić.

Ona dodaje da je adaptacija romana za pozorišnu scenu uvijek veliki izazov, ali da je istovremeno i uživanje pripovijedati ga pozorišnim sredstvima.

U foajeu Nikšićkog pozorišta, nakon izvođenja je organizovan razgovor o predstavi, uz moderaciju Radisava Jevrića, koji je istakao da je na daskama Nikšićkog pozorišta odigrana izuzetna predstava i podsjetio da je Lana Bastašić za ovaj roman dobila značajnu evropsku nagradu.

– Dramatizacija predstave napravljena je izuzetno dobro, jer smo imali priliku da gledamo fragmetarnu dramu, koja ima mozaičnu strkturu. Reditelj predstave je napravio fantastičnu sublimaciju vremena, paralelnost, fleš bekove pretapanja, što samom komadu daje izuzetnu dinamičnost i olakšava takozvani transfer iz romana u samu dramu – rekao je Jevrić.

Scenografija lijepo podupire dramski tok ocijenio je on i navodi da daje dobar tempo, dok se blagim pokretima elemenata postižu različite atmosfere koje su potrebne za tok komada.

Riječ rat ne postoji u romanu

Glumica Vedrana Božinović smatra da je u romanu vrlo lijepo napravljena veza između Alise u zemlji čuda i Lejle i Sare, u jednoj zemlji koja je sve sem zemlja čudesa, u vrijem devedesetih godina prošlog vijeka. One odrastaju u ratu u Bosni i Hercegovini, a rat se ni u jednom trenutku ne spominje.

– Riječ rat ne postoji u ovom romanu. One se ne bavi ratom, već ljudima koji žive u specifičnim okolnostima. To je za mene prekrasno, jer nam to pokazuje da na kraju svake priče ostaje čovjek i kako na njega djeluju razni određeni događaji. Odrastanje u tim okolnostima je traumatično. Autorka romana "Uhvati Zeca" bavi se odrastanjem Lejle i Sare, odnosno bavi se istinom i pitanjem sjećanja. Sarina i Lejlina istina su dvije potpuno različite istine, iako su bile prisutne u istom trenutku i na istom mjestu. To je zbog toga što njihov emotivni proces sazrijevanja ono što je uticalo na njihovo odrastanje i sazrijevanje - kazale je Vedrana Božinović.

– Zanimljivo je to da na sceni imamo paralelno, glumce iz prošlog i sadašnjeg vremena i kako se to sve lijepo dopunjuje. U komadu je bogata kolektivna igra, koja na jedan vrlo upečatljiv način nose glumci – rekao je Jevrić, dodavši da je priča sama po sebi vrlo emotivna.

Glumac Mak Čengić je istakao, da je za ulogu Armina htio napraviti "nešto što je jako prozirno", jer je Armin moga biti svako od nas.

image

Otvoren 21. Međunarodni festival glumca – Nikšić 2025

-FOTO: ŽELJKO ŠAPURIć

– U predstavi sam nekako išao mimo svoje struke i mimo onoga što ja znam, kako bih napravio čovjeka koji je prosto proziran i koji je duh ove scene. On je na kraju krajeva spona svih problema, svih lijepih i ružnih sjećanja. Kada se pomene ime Armin, glumci prilaze jedni drugima i prosto se fizički spajaju u centru scene – kazao je Čengić.

Predstava "Uhvati zeca" premijerno je izvedena 13. oktobra 2024. godine u Sarajevu.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
01. decembar 2025 04:50