
Premijerom predstave "Bladi mun" koju je po svom tekstu režirala poznata rediteljka Ana Đorđević, Crnogorsko narodno pozorište ispraća 2021. godinu.
Ova predstava značajna je za Đorđević jer je to prva verzija njene drame "Crna kutija" (nastale po uzoru na italijanski film "Savršeni stranci") koju i rediteljski potpisuje.
Radnja komada, koji je ona postavila u crnogorski milje - sa produbljenim sukobima i novim likom, dešava se na zajedničkoj večera osam dugogodišnjih prijatelja. Odjednom ovo okuljanje postaje igra istine. Kako veče odmiče razgovori i poruke telefonom otkrivaju jedni o drugima malo poznate i iznenađujuće detalje, koji govore o tome koliko oni malo znaju jedni o drugima. Sve to vodi ka šokantnom kraju...
Glumac Filip Đuretić je istakao da je saradnja sa Anom Đorđević za njega veliko iskustvo, a proces rada na predstavi veliki glumački izazov.
– Biti dva sata neprestano na sceni, nije lak zadatak ni za glumca ni za ansambl. Zahtjevno je bilo postići da postanemo ekipa, a da se pojedinačno istaknemo svojim rukopisom. Bilo je to i interesantno, i zahtjevno i mukotrpno. Ali, rediteljka je znala da nas usmjerava. Izašao sam iz ovog procesa kao iskusniji čovjek – kazao je on za "Dan".
Stevan Vuković je istakao da predstava "Bladi mun" zahtijeva dosta igranja, koje će donijeti ekipi životnost i sigurnost. Rad na komadu je bio veoma inspirativan za glumce, a uz Anu Đorđević, koja je pisala tekst, svi glumci su imali priliku da se još više poigraju i uloge iznesu na viši nivo.
Za Sanju Vujisić uloga Milene u predstavi "Bladi mun" je na neki način povratnička, jer se poslije dvije godine vratila na scenu Crnogorskog narodnog pozorišta. Ana Đorđević joj je dala dosta prostora da izgradi lik, što je pomalo i plašilo, "jer glumici poput nje, koja se rasprši na sceni, to može biti mač sa dvije oštrice".
– Milena je dobra i divna žena, koja je čudnim spletom okolnosti završila na mjestu na kojem je završila. Inspiraciju sam tražila u mojoj okolini, čak nekad i u sebi. I te kako vjerujem da je to neki paravan iza kojeg se kriju ljudi - jer neko ko se ponaša kao Milena, koji se tako oblači, ko je tako ekstreman i tako jasno artikuliše svoje misli i htijenja, u sebi krije nešto jako duboko i veliko. Iza tih stvari, veoma eksplicitnih, krije se šok kojim se drama završava – kazala je Vujisić.
Kristina Stevović Obradović, koja se ulogom Sofije nakon pet godina vratila na scenu svog matičnog teatra, kaže da predstava "Bladi mun" govori o tome koliko "samo neke naše stvari" utiču kad se podijele sa drugima.
Kao osoba koja nije pobornik dijeljenja intime sa javnošću, i toga da svoj život i svoja interesovanja učini javnim, "otključavajući neke ključaonice javnim", kao i kroz činjenicu da sistem glumačke slave u Crnoj Gori gotovo i ne postoji, ona je, kako kaže, imala na početku poteškoće da izgradi lik Sofije.
– Bilo mi je poprilično teško, prvo sam mislila da je to tamo neka Sofija, i tražila sam način da opravdam njeno postojanje. Na početku je ona zamišljena još oštrije, robusnije, ali smo tokom divne saradnje sa rediteljkom došli do zajedničkog stava da onaj ko naoko djeluje čvrsto, ponekad oštar i zao, ima drugu stranu, lomnu tačku kao svi mi. I malo po malo, shvatila sam da u Sofiji ima mnogo više mene nego što sam na kraju htjela da priznam. Shvatila sam da svi podižemo zidove i da sam često slabu i nesigurnu osobu sretala zaogrnutu krinkom arogancije i agresije – objasnila je ona.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar