
Otvarajući izložbu "Putovanje" istoričarka umjetnosti Petrica Duletić, rukovoditeljka Galerijskog sektora podgoričkog Muzeja, objašnjava zašto se Mrdak opredijelio za apstraktni izraz.
– U borbi za sliku kao samostalni entitet i čistu vizuelnu senzaciju, Branko Mrdak prihvata jezik apstraktne umjetnosti i s one strane svakog realizma, dugo i strpljivo, elaborira slojevito islikanu površinu. Dematerijalizacijom motiva i materijalizacijom postupka apstrahuje predmetnost do svođenja sadržaja slike na čisto plastične kvalitete površine i boja - navela je Duletić.
Mrdak prostor slike pretvara u kolorističke planove u kojima bojene površine svojom hromatskom gustinom utiču jedna na drugu po određenim zakonima suprotnosti i uzajamnog nadopunjavanja, dodaje Duletić.
– Umjetnik napušta realnost i realne simbole i medijume pa je formula "linija, boja, predmet", svedena na formulu "linija, boja" - ističe Duletić. Napominje da se Mrdak izražava znakovnim sistemom oličenim u krivulji, sukobu pravih linija, modulima, sukobu svjetlo-tama. Pritom, dodaje ona, geometrijska konstrukcija je uvijek prisutna, kao struktura na kojoj počiva likovna kompozicija.
– Očigledno je da početna zamisao u sebi nosi sasvim određeni predmet, predio ili živo biće koje umjetnik postepeno oslobađa njegovog sopstvenog izgleda, kao neke višeslojne ljušture, u potrazi za suštinom, konkretnim oblikom skrivenim u najudaljenijim sferama postojanja - zaključila je Duletić.
Коментари (0)
Оставите свој коментар