Program je nastavljen u tradicionalnom prostoru Master centra Novosadskog sajma, koji je i ove godine bio premali da primi sve ljubitelje mode, estetike i luksuza. Redovi ispred dvorane i bljesak foto-aparata svjedočili su o činjenici da je Novi Sad, barem na nekoliko dana, ponovo postao modna prestonica regiona.
Veče je proteklo u znaku talenta sa različitih meridijana – od ruske sofisticiranosti i grčke avangarde, do slovenačke elegancije i domaće kreativne energije. Publika je uživala u modnim pričama koje su dizajneri ispričali kroz tkanine, krojeve i boje, svaka kolekcija ostavljajući poseban pečat u modnoj istoriji Srbije.
U publici su bili prisutni brojni novinari, influenseri i predstavnici medija iz zemlje i inostranstva, koji već godinama ne propuštaju najveću modnu manifestaciju Jugoistočne Evrope – Serbia Fashion Week.
Raskoš boja i avangardna igra materijala
Prvi blok večeri otvorila je Katarina Ivanyshkina iz Rusije sa svojom Rina Collection. Njene haljine, obojene raskošnim tonovima i živopisnim dezenima, lepršale su pistom poput modnih poezija. Svaki komad isticao je ženstvenost u svom najrafiniranijem obliku, uz fluidnost krojeva koja je osvojila publiku na prvi pogled.
Iz Grčke je stigla Georgia Chioni, koja je pokazala kako se avangarda može nositi sa elegancijom. U svojoj novoj kolekciji vešto je spojila čipku i kožu, stvorivši komade koji odišu smelošću i luksuzom. Dominiraju crna i zlatna, dok se u pozadini naziru tamnocrveni, braon i sivi tonovi – kao kontrast između svetlosti i tame, snage i senzualnosti.
Sofisticirani iskoraci i mladalačka energija
Slovenačka dizajnerka Sanja Veličković, omiljena novosadskoj publici, predstavila je kolekciju koja označava hrabar, ali suptilan zaokret u njenom stvaralaštvu. Njene kreacije sada odišu profinjenom mekoćom, gdje su kontrasti ublaženi, a forma postala fluidnija, ali i dalje prepoznatljivo elegantna.
Publiku je zatim osvojio dinamični duo – Petar i Dragana Soro, koji su svojim mladalačkim modnim izrazom unijeli dašak urbane energije. Njihova kolekcija bila je eksplozija boja, dezena i tekstura, uz efektne scenske rekvizite koje su manekenke nosile poput umjetničkih aksesoara. Svaki komad je oda ženama koje se usuđuju da budu primijećene, bez obzira na godine.
Za sofisticirani završetak drugog bloka pobrinuo se brend Nodo Lusso, čije su široke siluete u zemljanim tonovima, uz osnovu u crnoj i bijeloj, odisale svedenom luksuznošću. Minimalizam je ovdje progovorio glasom elegancije, kroz detalje koji ne traže pažnju, već je zaslužuju.
Savremeni ritam i čipkana elegancija
Treći blok večeri otvorio je Lazar Ilić, čija je nova kolekcija donijela savršenu ravnotežu između casual i svečane mode. Asimetrični krojevi i promišljeni detalji učinili su svaki komad univerzalnim – podjednako prikladnim za dnevne modne šetnje i večernje sofisticirane događaje.
Veče je zaokružila Milica Tričković, dugogodišnja učesnica Serbia Fashion Weeka, koja je ostala dosledna svom prepoznatljivom stilu. U njenoj kolekciji dominira čipka, ručni rad i raskošna tekstura, što svaku haljinu pretvara u modno umjetničko djelo. Njene kreacije su omaž ženama koje njeguju eleganciju sa dozom drame i romantike.
ART MEETS FASHION: Nova generacija modnih vizionara
U Auli Master centra Novosadskog sajma, u okviru druge večeri Serbia Fashion Weeka, otvorena je izložba "Art Meets Fashion: The Next Generation of Talents",koja je okupila mlade umjetnike i dizajnere iz Francuske, Kine, Rusije, Rumunije i Srbije.
Partnerstvo Serbia Fashion Weeka i Ecamod Akademije iz Pariza donijelo je spoj pariske rafiniranosti i srpske kreativnosti. Mladi autori i brendovi Hugo Dumas, Anaelle Birtegue i Eden Herzberg prikazali su inovativne radove pod okriljem prestižne škole Albert de Mun & Ecamod Paris. Publiku su osvojili i talenti iz Zhejiang Fashion Institute of Technology (Kina), čiji su radovi spoj tradicije i modernog minimalizma, te kolekcija Vere Komlik iz Sankt Peterburga, predstavljena u okviru festivala Admiralty Needle.
Svoja viđenja mode prikazali su i studenti Univerziteta umjetnosti u Bukureštu i Tehničkog fakulteta "Mihajlo Pupin" iz Zrenjanina, dok je izložba bila omaž umjetniku Srđanu Švelju i njegovom Fanfan Artu. Poseban pečat dale su kolekcije Sjon (The Afra World) i Lijane Ghavalyan, koje su spojile modu, umetnost i simboliku u jedinstven vizuelni doživljaj.
Druga noć Serbia Fashion Weeka još jednom je potvrdila da Novi Sad nije samo geografski, već i estetski centar modne scene regiona. Pod reflektorima Master centra zablistale su ne samo kreacije, već i ideje, vizije i emocije – dokaz da moda, kad je iskrena i nadahnuta, prelazi granice i spaja svjetove.
