Na istoj lokaciji, pod reflektorima koji su osvijetlili savršeno organizovanu modnu scenografiju, publika je uživala u fantastičnim kolekcijama dizajnera i brendova iz Srbije, regiona, ali i svih krajeva svijeta.
Bijela kao simbol čiste inspiracije
Treće modno veče otvorila je srpska dizajnerka Neda Porphyrozei, čija je kolekcija "Cliché Novel" odisala klasičnom elegancijom i filozofskim promišljanjem forme. Neda je na pistu donijela vizuelnu poeziju u kojoj je svaka haljina postala zasebna skulptura, bez viška ukrasa, ali sa obiljem senzibiliteta.
– Kada stvaram, vodim se vizijom da dizajniram formu, skulpturu. Svaki model posmatram kao zasebnu umjetničku formu – otkrila je Neda.
Dominirala je bijela boja, simbol nevinosti i novog početka, uz nežne nude nijanse koje su dale ton kolekciji inspirisanoj nekonvencionalnim vjenčanicama. Neda je uspjela da spoji klasičnu ljepotu i avangardnu hrabrost, stvarajući kolekciju koja je istovremeno sanjiva i moderna, eterična i odmjerena.
Drugu reviju večeri predstavila je Vera Komlik iz Belorusije, koja je inspiraciju pronašla u bogatom nasleđu svoje zemlje.
– Inspiraciju sam pronašla u bjeloruskoj tradiciji i narodnoj nošnji – otkrila je Vera, dodajući da je kolekciju izradila od prirodnog lana, materijala koji simbolizuje povezanost sa prirodom.
Njene kreacije odišu autentičnošću, skromnošću i čistotom, spajajući tradiciju i modernost u savršenu simbiozu.
Treća dizajnerka prve revijske cjeline, Evelin Fink iz Mađarske, poznata je publici Serbia Fashion Week-a, jer je već bila dio ove modne priče. I ovog puta, Evelin je ostala vjerna svom prepoznatljivom avangardnom stilu sa umetničkim dodirom.
Od tradicije do emocije
U narednom bloku predstavljene su kolekcije koje su prštale od stila, emocije i individualnosti.
Hrvatska dizajnerka Tajana Balaž Jurišić predstavila je jedinstvenu kolekciju inspirisanu slavonskom narodnom nošnjom i muškim elementima.
– Inspiracija je ove godine bio muškarac. Sve to pretačem u modernu odjeću, ali tako da ima poveznicu s našom tradicijom – rekla je Tajana.
Njene kreacije odišu autentičnim spojevima čipke, viskoze i prirodnih materijala, ručno spojenih u skladne, nosive komade. Kolekcija je bila blaga u tonovima, ali snažna u izrazu, pokazujući da tradicija i savremenost mogu hodati rame uz rame.
Iz Australije je stigao brend MOH BY MEERA (The Afra World), čija dizajnerka i osnivačica, poreklom iz Indije, osvojila je publiku svojom poetičnom i duhovnom estetikom.
– Inspiracija je bila dolina cvijeća u Himalajima. Cela kolekcija posvećena je mom ocu, koji je imao ogromnu ljubav prema cvijeću – otkrila je dizajnerka.
Njene haljine, izrađene od tradicionalnih indijskih tkanina iz Laknaua, uz dodatak šifona koji donosi lakoću i prozračnost, izgledale su kao cvjetovi u pokretu. Boje su bile živopisne, ali skladne, kao da su same procvjetale pod svjetlima piste.
Ovaj blok revija zaokružio je Italijan Fabio Porliod, predstavnik poznate modne platforme Mad Mood Milano, koji je donio dozu italijanskog glamura i emotivne estetike.
– Inspirisale su me emocije i osjećanja. Napravio sam kombinaciju svojih kolekcija – rekao je Fabio, otkrivajući da je koristio čipku, svilu i til, u prefinjenom spoju bijele, crne i plave boje.
Njegova kolekcija bila je filmska, strastvena i vizuelno snažna, odražavajući italijansku posvećenost detalju i emociji kao glavnoj inspiraciji.
Poslednji blok treće večeri jubilarnog 25. Serbia Fashion Week-a donio je odvažnu kombinaciju inovacije, ličnog izraza i modnog eksperimenta. Predstavljene su kolekcije brenda Vanusia Hair Design sa Malte, potom je svoje nove kolekcije prikazali dizajnerka Kara Sara iz Singapura i domaći modni kreator Boško Jakovljević, tradicionalno predstavljajući kolekciju za Martini Vesto.
Vanusia Hair Design predstavio je kolekciju koja pomera granice između mode i frizure:
– Moja kolekcija je nešto drugačije, napravljena je od ekstenzija za kosu. Ja sam frizer i volim modu, pa sam željela da spojim kosu i odjeću – objasnio je frizer I dizajner koji stoji iza ovog brenda.
Sintetička kosa, pažljivo obrađena, omogućila je da haljine zadrže oblik i dinamiku bez kompromisa, stvarajući spektakularan vizuelni efekat.
– Ovo mi je prvi put da sam ovdje i prvi put za ovu kolekciju, tako da je sve bilo pravo iskustvo! – dodao je, ističući da će se sigurno vratiti na pistu SFW-a.
Svoj modni pečat dao je i Boško Jakovljević, čija kolekcija za Martini Vesto odiše praktičnošću, autentičnošću i odmerenom dozom eksperimenta.
– U kolekciji su stvari koje bih ja nosio ove zime. Kada sam u fit fazi, pravim ono što bih ja volio da nosim, sa par detalja da zaintrigiram publiku – rekao je Boško, dodajući da je svaka kombinacija pažljivo osmišljena uz dobre manekene i muziku.
Njegovi krojevi su sofisticirani, ali nesputani, boje i materijali prijatni i mekani, dok se muško-ženska estetika suptilno pomera iz klasičnih okvira.
– Moda nije nuklearna fizika ni hemija, već zadovoljstvo. Ko umije da se igra, uživa u njoj – naglasio je Jakovljević, potvrđujući da Serbia Fashion Week ostaje modni dom entuzijasta, mladih talenata i međunarodnih stvaralaca.
Ovaj završni blok večeri bio je savršena kulminacija eksperimenta, globalnog duha i individualnog stila, pokazujući da Serbia Fashion Week, čak i u svojoj jubilarnj sezoni, neumorno istražuje granice mode i stila, spajajući tradiciju, inovaciju i umjetničku slobodu.
