
Direkcija za inspekcijski nadzor u željezničkom saobraćaju Ministarstva kapitalnih investicija zaustavila je izgradnju potpornih zidova ispod podvožnjaka u naselju Kuće Rakića zbog ugrožavanja stope pružnog objekta. Sporni potporni zid gradi se sa lijeve strane saobraćajnice Podgorica - Tuzi, u sklopu njene rekonstrukcije. Kako saznajemo, utvrđeno je da Agencija za izgradnju i razvoj Podgorice, kao investitor, nema saglasnost Željezničke infrastrukture i Uprave za željeznicu za radove koje izvode. Zakonom o željeznici je propisano da se u infrastrukturnom pojasu osim u zoni pružnog pojasa, mogu graditi objekti koji nisu u funkciji željezničkog saobraćaja i to samo uz saglanost organa uprave i ukoliko je izgradnja tih objekata predviđena prostorno planskom dokumentacijom. Za ove radove je zadužena firma Indel inženjering.
Ekipa "Dana" juče je na licu mjesta zatekla Veselina Mandića, glavnog željezničkog inspektora, koji je poručio da nema ovlašćenja da daje izjave. Sa stope podvožnjaka do sada je skinut zaštitni nasip, a ogoljene su i žice.
Ovo je treći put da se obustavljaju radovi u sklopu rekonstrukcije bulevara ka Tuzima. Najprije je ova saobraćajnica 21. maja 2019. godine otvorena bez trotoara i biciklističkih staza zbog čega je Agencija morala dopuniti projekat za rekonstrukciju kako bi se nastavila izgradnju trotoara sa desne strane ka skretanju za Kuće Rakića. Gradnji pješačih i biciklističkih staza počela je u oktobru prošle godine, ali se i tada pojavio problem na dionici u blizini podvožnjaka ka Tuzima.
– Na lijevom dijelu saobraćajnice, preostalo je izmještanje postojećeg vodovoda i u toku je izrada tehničkog rješenja. Na desnoj strani je potrebno da se izvrši dopuna projekta, koja se odnosi na dio trotoarske površine ispod postojećeg puta koji vodi ka javnom carinskom skladištu. Taj put, na prostoru između željezničkih šina i ograde Plantaže "13. jul", koriste kamioni za pristup od carinskog skladišta do bulevara. Problem je nastao zbog visinske razlike između tog puta, koji nijesmo u mogućnosti da ukinemo i bulevara, te u smo u cilju bezbjednosti učesnika u saobraćaju, pristupili izmjenama na trotoarskoj površini na dionici dužine od oko 200 metara, na desnoj strani. Zbog visinske razlike u odnosu na bulevar, neophodno uraditi zid i zaštitnu ogradu. Dopuna projekta je u toku i očekujemo da ćemo je dobiti do kraja sedmice, nakon čega ćemo nastaviti radove – kazali su tada iz Agencije za izgradnju.
Коментари (3)
Оставите свој коментар