Ulica uska za sve učesnike u saobraćaju / Srđa Boljević
24/07/2022 u 07:58 h
Danijela LjucovićDanijela Ljucović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

Mjesec od rekonstrukcije dijela Ulice kralja Nikole: Biciklima široko, autima usko

Ulica je dosta sužena, veća auta se teško mimoilaze, a parking je napravljen samo za manja putnička auta, navode građani

Dugo su stanovnici Zabjela čekali da se rekonstruiše dio Ulice kralja Nikole na potezu od Ulice Bracana Bracanovića do Ulice 27. marta, koji je bio u jako lošem stanju. Nakon mjesec dana od rekonstrukcije mještani kažu da ima dosta propusta. Navode da su sužene kolovozne trake. Sa jedne strane kolovoza parking, a sa druge biciklistička staza. Zatim postavljeni su stubići uz biciklističku stazu, tako da se dvoje malih auta mogu mimoići, dok kada naiđe kombi, autobus ili kamion neko mora da se sklanja u stranu, pod uslovom da je parking slobodan. Autobuskog stajališta nema, a da bi kamion Čistoće stao da isprazni kontejnere mora da stane na sred kolovoza čime se stvaraju kolone auta. Pješaci po par stotina metara moraju da pješače da bi došli do pješačkog prelaza.

Jovan Botunski stiče utisak kao da je saobraćajnica pravljena samo za mala kola.

– Parkirao sam kamion propisno gdje je označen parking. Usko i dio kamiona prelazi u kolovoznu traku. Nigdje ne piše da je parking predviđen samo za putnička vozila. Trake su uske za malo veća vozila, a kamoli kamion. Nijesam primijetio da postoji obilježeno autobusko stajalište. Ovo je izuzetno prometna saobraćajnica i biciklističku traku je trebalo izmjestiti na trotoar – zaključio je Botunski.

Suzili ulicu radi bezbjednosti

Iz PG biroa su istakli da se Ulica kralja Nikole sastoji od dvije kolovozne trake širine od po 2x3 metra, te da je širina slobodnog kolovoza po traci 2,85 metara, dok je minimalna širina trake na kojoj se iscrtava razdjelna linija po Pravilniku saobraćajne signalizacije Crne Gore 2,75 metara.

– Sa desne strane kolovozne trake od Ulice Bracana Bracanovića do Ulice 27. marta je iscrtan uzdužni parking za 120 mjesta širine dva metra, dok je od Ulice 27. marta prema Ulici Bracana Bracanovića iscrtana biciklistička staza širine metar. Biciklistička staza za suprotan smjer je organizovana na trotoarskoj površini sa desne strane uzdužnih parking mjesta, kao mješovita sa pješacima i ista je naglašena vertikalnom signalizacijom – naveli su iz PG biroa.

Oni su kazali da nakon sanacije nijesu dobijali pritužbe građana na suženje ulice, te da je prije sanacije saobraćajnica imala dvije kolovozne trake 2x3,5 metara.

– Pritužbe su se odnosile na nesavjesnu vožnju, a jedan slučaj obaranja pješaka završen je smrtnim ishodom. Da bi usporili brzinu kretanja vozila nesavjesnih vozača, napravljen je profil saobraćajnice užih kolovoznih traka, gdje su svi učesnici primorani na opreznu i bezbjednu brzinu kretanja – zaključili su iz PG biroa.

Žitelj Božo Mišević kaže da ulica ima dosta propusta, te da je biciklističku traku trebalo napraviti na trotoar.

image

Božo Mišević

Srđa Boljević

– Ulicu su nagrdili sa biciklističkim stazama. Za bicikliste je to lijepo, ali su za staze mogli da oduzmu metar od trotoara. On je širok oko tri metra. Dosta je ulica sužena, ali šta mi tu možemo tako stručnjaci rade. Veliki je problem napravljen vozačima, ako se zna da se u ovoj ulici vozi malo brže. Autobuskog stajališta nema, autobus i nema mjesta gdje bi mogao da stane – naveo je Mišević

Za razliku od njih Rade Herbez je zadovoljan kako ulica sada izgleda.

image

Rade Herbez

Srđa Boljević

– Za 25 godina radili su ulicu nekoliko puta. Prekopaće je još koji put. Na prvi pogled djeluje kao da su sužene kolovozne trake, ali dobro je urađeno. Bolje je nego što je bilo ranije – rekao je Herbez.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Komentari (0)

Još nema objavljenih komentara

Ostavite svoj komentar

  1. Registrujte se ili prijavite na svoj nalog
10. april 2025 00:10