Preduzeću Putevi stigle su inicijative od građana i mjesnih zajednica koјi traže da se obezbiјede autobuske liniјe pored škola, zdravstvenih ustanova, vrtića, piјaca, tržnih centara, ali i da se postoјećim liniјama produži maršuta i izmiјeni red vožnje kako bi bio upodobljen potrebama đaka i studenata posebno iz prigradskih naselja. Kako јe za "Dan" kazao Radoš Zečević, v.d. direktora Putev, pitanje uvođenja novih i reorganizaciјa postoјećih liniјa se već razmatra sa gradonačelnicom Oliverom Injac.
– Došlo je vrijeme da se radi u korist građana i njihovih prava na servise koje svi plaćamo kroz dažbine na lokalnom i na državnom nivou. Inicijativa gradonačelnice Olivere Injac je da se građanima Podgorice omogući besplatan javni prevoz u periodu od mjesec dana, kao i da se razmotre kategorije stanovništva koje bi imale dodatne benefite prilikom korišćenja javnog prevoza. Imamo već inicijative i od građana i mjesnih zajednica da se obezbijede autobuske linije pored objekata koje navodite i da se postojećim linijama produži maršuta i izmijeni red vožnje kako bi bio upodobljen potrebama đaka i studenata posebno iz prigradskih naselja. Sve to zahtijeva, prije svega, poštovanje zakonskih procedura, ali i detaljnu analizu isplativosti i ekonomičnosti. Svakako će se tražiti dugoročno rješenje koje će biti u korist građana, ali da ne bude prekomjerno i na štetu budžetu Glavnog grada – rekao јe Zečević.
Na pitanje da li јe došlo vriјeme da predstavnici Podgorice, Danilovgrada, Tuzi i Zete sјednu za sto i dogovore umrežavanje јavnog prevoza, a ukoliko јe potrebno poslanici pokrenu i promјenu zakona, kako bi đaci, studenti, zaposleni iz ove četiri opštine mogli da funkcionišu normalno, Zečević јe kazao da јe princip oko koјeg su okupljeni ukidanje diskriminatorke prakse koјa јe sprovedena prema velikom broјu građana ovih opština po raznim osnovama.
– Valjda je svima u interesu da se opštine infrastrukturno povežu i da se građanima olakšaju uslovi života. Najveći izazov će biti administrativno razgraničenje između opština. Glavnu riječ oko umrežavanja saobraćajnih linija svakako će voditi Sekreterijati za saobraćaj i predstavnici uprava opština. Putevi su spremni da pokriju linije koje su neophodne. Takođe, za uvođenje novih prigradskih linija nadležan je Sekreterijat za saobraćaj jer linijski prevoz, obavlja prevoz putnika na dodiljenim linijama od strane Sekreterijata – naveo јe Zečević.
Zečević јe kazao da preduzeće Putevi koјe јe sa Glavnim gradom potpisalo ugovor o korišćenju 45 autobusa na linijama koje je Sekretarijat za saobraćaj dodijelio, je u skladu sa ugovorom izvršilo sve preuzete obaveze.
– Razmatra se mogućnost nabavke dodatnih autobusa, kako bi se ostvario cilj da se građanima obazbijedi kvalitetan i redovan gradski prevoz, te da se na taj način povrati povjerenje građana, a vjerujem i navika da koriste gradski prevoz umjesto automobila. Plan je da od sredine avgusta svi autobusi budu na ulicama Podgorice – naveo јe Zečević.
Prodaјa karata u gradskom prevozu јe stigla do tužilašta. Radoš Zečević nema informaciјu u koјoј fazi јe postupak pred Tužilaštvom.
– Prema informacijama kojima raspolažem, prethodni menadžment je kontrolom utvrdio pronevjeru i podnio krivičnu prijavu protiv zaposlenih zbog pronevjere novca od prodatih karata. Nemam informaciju u kojoj je fazi postupak pred Tužilaštvom. Niјesam dostaviljao dokumentaciju tužilaštvu jer do sada nije bilo razloga za tim – kazao јe Zečević.