Osnovni zahtjev SKL odnosi se na hitno i značajno uvećanje zarada pojedinih kategorija zaposlenih. jzarada kontolora letjenja u SMATSA doo iznosi oko 7.000 eura, što je neuporedivo više od prosječne zarade u Republici Srbiji.
Ova jednostrana odluka direktno šteti poslovanju aviokompanija, otežava odvijanje saobraćaja i aviokompanijama generiše dodatne troškove, dok putnicima i drugim korisnicima vazdušnog saobraćaja ozbiljno narušava mogućnost da realizuju svoje planove. Istovremeno, SMATSA doo i institucije država osnivača trpe veliku materijalnu i reputacionu štetu.
Ukazujemo na to da štrajk u organizacionim jedinicama na teritoriji Crne Gore nije počeo. Odluka Skupštine SKL o stupanju u štrajk u organizacionim jedinicama na teritoriji Crne Gore je NEZAKONITA, jer je donijeta od strane sindikata koji nije registrovan na teritoriji Crne Gore.
Skupština SKL je donošenjem navedene odluke dovela u opasnost zaposlene u Terminalnoj i Aerodromskoj kontroli letjenja Podgorica i Aerodromskoj kontroli letjenja Tivat od mogućih posledica sprovođenja aktivnosti koje su suprotne propisima Crne Gore.
Rukovodstvo SMATSA doo, kao poslodavac čija je djelatnost od javnog interesa, preduzima sve neophodne mjere da bi se očuvala bezbjednost i efikasnost vazdušnog saobraćaja. U skladu sa zakonom, primjenjuje se Odluka o minimumu procesa rada, kako bi se posljedice štrajka svele na najmanju moguću mjeru.
Rukovodstvo SMATSA doo smatra da je štrajk neracionalan, neutemeljen i štetan po sve učesnike u vazdušnom saobraćaju, pa i za sve zaposlene u kompaniji.
SMATSA doo ostaje posvećena dijalogu, zaštiti javnog interesa i očuvanju bezbjednosti i stabilnosti vazdušnog saobraćaja.
