On je kazao da je Nacionalni park (NP) Durmitor ove godine posjetilo nešto manje od 300 hiljada posjetilaca, Biogradsku goru skoro 100 hiljada, Prokletije oko 40 hiljada, Lovćen više od 105 hiljada, a Skadarsko jezero preko 150 hiljada.
- To nam dodatno daje podstrek za izradu plana strategije koja će se odnositi na produžetak sezonalog karaktera posjećenosti, širenjem spektra atraktivnih sadržaja, čime se obezbjeđuje podsticanje želje i namjere posjetilaca za produžavanjem boravka, kroz mogućnosti još značajnijeg unapređenja trenutne turističke ponude u okvirima adekvatne strategije održivog upravljanja posjetiocima koji isključuje uticaj na biodiverzitet, a sve sa ciljem postizanja njihove lojalnosti i zadovoljstva- naveo je Đurašković u saopštenju.
On je dodao da NPCG posebno vode računa o predsezoni koja ima važnu ulogu, kako zbog finalne pripreme glavnog dijela sezone, tako naravno i zbog prihoda koji se tokom njenog trajanja ostvaruje.
- U tom periodu dolazi do otklanjanja eventualnih nedostataka u funkcionisanju, kako bi se rizici koji se pojavljuju u toku sezone, smanjili na nivo koji ne bi uticao na sam tok, kvalitet usluge i cjelokupni doživljaj svakog posjetioca- kazao je Đurašković.
Među mnogobrojnim aktivnostima koje nude nacionalni parkovi, teško je izdvojiti najinteresantnije i najzastupljenije, jer turisti boravak uglavnom planiraju kako bi na što autentičniji način doživjeli prirodne atrakcije.
Iz NPCG su podsjetili da turistička ponuda NP Durmitor obuhvata pješačenje, planinarenje, rafting, splavarenje i kampovanje, NP Biogradska gora vožnju čamcem i obilaženje planinskih jezera, te posjetu jednoj od poslednjih prašuma u Evropi. Planinski biciklizam i uživanje u pejzažima netaknute prirode ponuda su NP Prokletije, informisanje o kulturno-istorijskom nasleđu Crne Gore i degustacija raznovrsnih i tradicionalnih gastronomskih specijaliteta u NP Lovćen, a sportsko-rekreativni ribolov, kajakarenje, posmatranje ptica i razgledanja karakterističnih vrsta flore i faune vodenih staza u NP Skadarsko jezero.
- Intnezivno se radi na obnavljanju starijih i unapređenju postojećih sadržaja u nacionalnim parkovima, u skladu sa propisima, jer se radi o zaštićenim područjima sa naznačenim zonama zaštite. Novitet u ponudi je formirana potpuno nova staza za boso hodanje i obnovljena Soba vuka u Centru za posjetioce u NP Lovćen, kao i obnovljena dječija staza na Ivanovim koritima, prevashodno zbog privlačenja pažnje i stvaranja uslova za ugodan i zanimljiv boravak svih starosnih grupa- objasnio je Đurašković.
On je dodao da se svake godine preduzimaju aktivnosti u svrhu promovisanja iznajmljivanja bicikala u svim parkovima, u sklopu već navedene agende aktivnog odmora.
Iz NPCG su naveli da je u planu obnova i sanacija staze oko Crnog jezera, kao i priprema interpretativnih programa obilaska parkova, u cilju sticanja boljeg i vjernijeg doživljaja parkova.
Iz NPCG su saopštili da je turistička djelatnost u Crnoj Gori doživjela značajan pomak u razvoju u 21. vijeku, što je rezurtiralo podsticanjem inicijativa za valorizaciju prirodnih, kulturnih i istorijskih znamenja, prevashodno u svrhu unapređivanja ekonomskog položaja u odnosu na region i šire.
Proces globalizacije i automatizacija privatnih i poslovnih aktivnosti koje se svakodnevno obavljaju, doveo je do toga da se, između ostalog, u domenu turizma trendovi u svijetu sve više okreću boravku u prirodi u sklopu agende vođenja zdravijih stilova života.
Đurašković smatra da je to pokazalo da čovjeku ponestaje neophodne energije koju mu priroda daje, ali i da to podstiče na odgovornost pojedinca da se bezuslovno drži politike održivih principa očuvanja i zaštite obnovljivih prirodnih resursa.
- Nacionalnim parkovima kao preduzeću ti svjetski trendovi idu u korist, ali nas i obavezuju da kontinuirano radimo na unapređenju kako turističkih, tako i svih ostalih aktivnosti u skladu sa održivim razvojem, u svrhu pronalaženja adekvatnijeg odgovora na izazove sa kojima se susrećemo- rekao je Đurašković.
On je dodao da se primjenom savremenih, odnosno modernizovanih sistema u procesu formiranja marketing strategije, promovisanjem prirodno atraktivnih predjela i sadržaja u njima, osmišljavanjem novih održivih turističkih proizvoda i ponuda, utiče se ne samo na povećanje nivoa posjećenosti, već i na podizanje svijesti o dobrobitima boravka u prirodi i njenom očuvanju za buduće generacije.
U skladu sa zakonom propisanim smjernicama, turističko djelovanje u nacionalnim parkovima je u najvećem procentu bazirano na aktivnom odmoru, koji je prateći trendove na globalnom nivou, postao sve popularnijii na domaćem tržištu.
- Na naše zadovoljstvo, kao i svih onih koji se bave turističkim djelatnostima, navedena činjenica predstavlja glavni indikator promjene ili makar početak promjene svijesti u društvu, a čiji bi jedan od prioritetnih ciljeva trebalo da bude očuvanje prirodne i kulturne baštine domovine, što bi između ostalog, na internacionalnom tržištu bila najkvalitetnija i najprimamljivija reklama ovih prostora- kazao je Đurašković.