Na društvenim mrežama nezadovoljni gosti i turisti često objavljuju slike računa koje su dobili u ugostiteljskim objektima, a na kojima su cijene uobičajenih namirnica i jela izuzetno visoke.
Loš glas proširio se i u zemljama regiona, a da odnos cijena i ponuđenih usluga nije adekvatan sve češće govore i neki od najvećih domaćih ugostitelja.
Kao jedan od razloga za porast cijena navode se povećane dažbine i obaveze prema državi, ali ekonomisti smatraju da to ne može biti opravdanje.
Za brojne porodice ljetovanje u trajanju od sedam dana postalo je luksuz.
Predsjednik Jakov Milatović nedavno je ocijenio da je povećanje PDV-a sa sedam na 15 odsto na turističke usluge bila je ozbiljna greška.
- Ta mjera nas je učinila manje konkurentnim i poslala poruku da turizam više nije prioritet. Zbog toga sam u septembru 2024. vratio zakon Skupštini na ponovno razmatranje - kazao je Milatović.
Prema nezvaničnim podacima lokalnih turističkih organizacija, na dan 17. jula u Crnoj Gori boravilo je ukupno 130.621 turista. Najveća koncentracija gostiju bilježi se u primorskim opštinama: Budvi, Ulcinju, Herceg Novom i Baru, koje tradicionalno ostvaruju najveći promet tokom glavne sezone.
