Ines Mrdović / SRDJAN BOLJEVIC
02/02/2022 u 09:00 h
Milan SekulovićMilan Sekulović
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
StoryEditor

ASP ukazuje na sporne procedure: Preko tendera za tunel kupovana vozila za ministarstvo

Znam da su dvije „škode” uzete za saobraćajne inspektore, druga dva vozila ne znam tačno. Sve je rađeno po procedurama koje su bile propisane i tu nema nikakvih problema da se ja sjećam, kazao je u izjavi za „Dan” bivši ministar Osman Nurković, koji je potpisao ugovor

Akcija za socijalnu pravdu (ASP) zatražila je od Ministarstva kapitalnih investicija (MKI) podatke šta je sa četiri automobila koja su trebalo da budu nabavljena pod vrlo kontroverznim uslovima, putem međunarodnog tendera za izgradnju puta Lubnice – Jezerine, sa probijanjem tunela kroz planinu Bjelasica. Ugovor za ovaj posao sa sarajevskom firmom "Euro asfalt" potpisao je bivši ministar saobraćaja Osman Nurković, 2. decembra 2016. godine, za cijenu od 34,6 miliona. Cijena je bez PDV-a od 6,6 miliona, kojeg je posao oslobođen dvije sedmice nakon potpisivanja ugovora. U međuvremenu, cijena posla, koji se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), uvećana je na preko 50 miliona.

image

Osman Nurković

Iz ASP-a su za "Dan" kazali da se u tenderskoj i ugovornoj dokumentaciji za ovaj posao navodi nabavka četiri automobila, koje će nabaviti izvođač radova, odnosno sarajevska firma, po cijeni do 15.000 eura po vozilu, plus porez na dodatu vrijednost (PDV), te da će vozila biti korišćena tokom izgradnje lokacije i nadzora, nakon čega postaju vlasništvo ministarstva. Kako navode, predviđena je obaveza ministarstva da je odgovorno za gorivo i redovno održavanje tokom čitavog perioda izgradnje i nadzora, dok će vozila biti plaćena iz budzeta vladinog resora, a ne iz kreditnih sredstava.

– Prvo je nevjerovatno što je kroz međunarodni tender za izvođenje građevinskih radova uopšte predviđena nabavka automobila, jer bi izabrani izvođač morao imati obezbijeđenu voznu opremu i za manje projekte, a kamoli za investicije vrijedne više desetina miliona eura. Ono što je još nevjerovatnije jeste da ministarstvo tokom trajanja projekta treba da bude odgovorno za plaćanje goriva i redovno održavanje vozila. Zašto? Osim, ako to nije bio način da se dođe do vozila na ovaj način, a mimo provođenja redovne procedure javnih nabavki, čime je izigran Zakon o javnim nabavkama – rekla je za "Dan" Ines Mrdović iz ASP-a.

Nurković: Brajović sve završio, ja sam samo potpisao

Bivši ministar saobraćaja koji je potpisao ugovor Osman Nurković kazao je u izjavi za „Dan“ da je u pitanju posao od prije pet godina čijih se detalja i ne sjeća, ali da je sve urađeno po procedurama Evropske banke.

– Ja sam samo potpisao taj ugovor, jer su sve procedure bile završene prije mog dolaska na funkciju. Radi se o tome da sam ja na funkciju stupio u novembru, krajem mjeseca, a već početkom decembra sam potpisao ugovor, jer je sve procedure bio završio moj prethodnik Ivan Brajović. Znam da su dvije „škode“ uzete za saobraćajne inspektore, druga dva vozila ne znam tačno. Sve je rađeno po procedurama koje su bile propisane i tu nema nikakvih problema da se ja sjećam – kazao je Nurković.

Iz ove NVO navode i da su još prije godinu i po od zviždača dobili informacije o nizu kontroverz, koje prate ovaj projekat, čija cijena samo narasta, dok je osnovana sumnja da je ovaj državni projekat iskorišćen i za privatni projekat izgradnje malih hidroelektrana u Beranama, odnosno da su kroz trup puta provlačene cijevi za male hidroelektrane, čime bi i tužilaštvo moralo da se pozabavi.

Ogromno kašnjenje sa završetkom posla

Rekonstrukcija puta Lubnice – Jelovica obuhvata probijanje tunela kroz Bjelasicu. Radovi su počeli još u maju 2017. godine, a ugovorom je bilo planirano da budu završeni u maju 2020. Posao je bio obustavljen tokom 2018. zbog pojave podzemnih voda prilikom probijanja tunela, a procjene su da će i nakon završetka posla one biti veliki problem, zbog čega za održavanje tunela mogu biti izdvajana ogromna sredstva. Ova investicija se finansira iz dva kredita EBRD-a. Tender za ovaj put objavljen je u februaru 2016, kada je ministar saobraćaja bio Ivan Brajović, a ugovor je potpisao Osman Nurković, nakon što je zamijenio Brajovića. Za investiciju nikada nije urađena studija ili analiza o ekonomskoj isplativosti, a do sada nije postavljeno pitanje ničije odgovornosti zbog posla, čija će cijena vjerovatno biti duplirana.

ASP je od MKI zatražila podatke koja je vrsta/modela automobila nabavljena, kada, od kog proizvođača, da li te automobile trenutno koristi ministarstvo, od kada i ko tačno, a ukoliko to nije slučaj, gdje su auta i ko ih koristi, te koliko je do sada utrošeno za njihovo održavanje i za gorivo. Podaci su zatraženi na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama.

ASP je istovremeno uputila odvojenu inicijativu inspektoru za javne nabavke radi utvrđenja da li je u konkretnom slučaju zaobiđen Zakon o javnim nabavkama, imajući u vidu da je tadašnje Ministarstvo saobraćaja i pomorstva obveznik ovog zakona.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu

Коментари (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

Katnic je lijepo rekao sadite luk doci ce teska vremena..
Jos veci jaz ce da bude izmedju bogatih i siromasnih..
Bitno je da jahte toce jeftino gorivo.

Jovan
Још нема објављених коментара

Оставите свој коментар

  1. Региструјте се или пријавите на свој налог
19. mart 2025 15:21