
Akcija za socijalnu pravdu (ASP) zatražila je od Ministarstva kapitalnih investicija (MKI) podatke šta je sa četiri automobila koja su trebalo da budu nabavljena pod vrlo kontroverznim uslovima, putem međunarodnog tendera za izgradnju puta Lubnice – Jezerine, sa probijanjem tunela kroz planinu Bjelasica. Ugovor za ovaj posao sa sarajevskom firmom "Euro asfalt" potpisao je bivši ministar saobraćaja Osman Nurković, 2. decembra 2016. godine, za cijenu od 34,6 miliona. Cijena je bez PDV-a od 6,6 miliona, kojeg je posao oslobođen dvije sedmice nakon potpisivanja ugovora. U međuvremenu, cijena posla, koji se finansira kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), uvećana je na preko 50 miliona.
Iz ASP-a su za "Dan" kazali da se u tenderskoj i ugovornoj dokumentaciji za ovaj posao navodi nabavka četiri automobila, koje će nabaviti izvođač radova, odnosno sarajevska firma, po cijeni do 15.000 eura po vozilu, plus porez na dodatu vrijednost (PDV), te da će vozila biti korišćena tokom izgradnje lokacije i nadzora, nakon čega postaju vlasništvo ministarstva. Kako navode, predviđena je obaveza ministarstva da je odgovorno za gorivo i redovno održavanje tokom čitavog perioda izgradnje i nadzora, dok će vozila biti plaćena iz budzeta vladinog resora, a ne iz kreditnih sredstava.
– Prvo je nevjerovatno što je kroz međunarodni tender za izvođenje građevinskih radova uopšte predviđena nabavka automobila, jer bi izabrani izvođač morao imati obezbijeđenu voznu opremu i za manje projekte, a kamoli za investicije vrijedne više desetina miliona eura. Ono što je još nevjerovatnije jeste da ministarstvo tokom trajanja projekta treba da bude odgovorno za plaćanje goriva i redovno održavanje vozila. Zašto? Osim, ako to nije bio način da se dođe do vozila na ovaj način, a mimo provođenja redovne procedure javnih nabavki, čime je izigran Zakon o javnim nabavkama – rekla je za "Dan" Ines Mrdović iz ASP-a.
Iz ove NVO navode i da su još prije godinu i po od zviždača dobili informacije o nizu kontroverz, koje prate ovaj projekat, čija cijena samo narasta, dok je osnovana sumnja da je ovaj državni projekat iskorišćen i za privatni projekat izgradnje malih hidroelektrana u Beranama, odnosno da su kroz trup puta provlačene cijevi za male hidroelektrane, čime bi i tužilaštvo moralo da se pozabavi.
ASP je od MKI zatražila podatke koja je vrsta/modela automobila nabavljena, kada, od kog proizvođača, da li te automobile trenutno koristi ministarstvo, od kada i ko tačno, a ukoliko to nije slučaj, gdje su auta i ko ih koristi, te koliko je do sada utrošeno za njihovo održavanje i za gorivo. Podaci su zatraženi na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama.
ASP je istovremeno uputila odvojenu inicijativu inspektoru za javne nabavke radi utvrđenja da li je u konkretnom slučaju zaobiđen Zakon o javnim nabavkama, imajući u vidu da je tadašnje Ministarstvo saobraćaja i pomorstva obveznik ovog zakona.
Komentari (0)
Ostavite svoj komentar