Da nevolja bude veća, bankarski službenici ne omogućavaju opunomoćenim licima da za članove familije podignu primanja, iako imaju uredna punomoćja od notara, dok ne pribave njihove nove lične karte, odnosno ne donesu nova punomoćja.
Advokati sa kojima smo razgovarali kažu da u banakama to ne bi smjeli da rade, te da mogu da traže samo na uvid lični dokument opunomoćenog lica, ukoliko postoji punomoćje, te da njegovom analizom ne bi smjeli da se bave. Poručuju i da bi građani zbog toga trebalo da se obraćate bankarskom ombudsmanu Centralne banke Crne Gore.
Građani koji su suočeni sa tim problemima kažu da su im u bankama rekli da moraju donijeti nova punomoćja od notara, što dodatno košta. Kako su nam ispričali, izlazak notara na teren je 40 eura plus troškovi punomoćja, što nijesu mala sredstva, čime se dodatno komplikuje život "običnih" građana i njihov kućni budžet. Takođe, brojni nepokretni ili slabije pokretni stanovnici još nijesu zamijeni lične karte iz razloga što timovi Ministarstva unutrašnjih poslova još nijesu izašli na teren iako su oni uredno podnijeli zahtjeve prije isteka zakonskog roka za zamjenu tog dokumenta. Ti isti građani sada su, ni krivi ni dužni, dovedeni u situaciju da ne mogu da raspolažu svojim zarađenim parama.
Advokat Miloš Vukčević za "Dan" ocjenjuje da bi službenici u banci trebalo da cijene validnost punomoćja, a da bi punomoćnik morao imati validan identifikacioni dokument ili važeću novu ličnu kartu ili pasoš.
– U svakom slučaju punomoćje koje je ovjereno od notara ispunjava uslove za koje je ovlastio punomoćnika. Banke bi trebalo da prihvate takva punomoćja. Građani koje vraćaju uz obrazloženje da dostave nova punomoćja mogu se obratiti bankarskom ombudsmanu Centralne banke Crne Gore i upute pritužbe. U bankama treba samo da cijene je li punomoćje ovjereno kod notara, a ne da ga analiziraju, objašnjava Vukčević.
Izvršna direktora Udruženja mladih s hendikepom Marina Vujačić kaže da je problem u vezi sa zamjenom ličnih karata i dalje aktuelan i da nemaju nove informacije, niti su dobili odgovor od Ministarstva unutrašnjih poslova na ranije saopštenje za javnost.
– Naprotiv, problem se usložnjava dodatno u odnosu na situacije koje su nam bile poznate do prije 10 dana. Naime, osim što smo informisani da su banke tražile ažuriranje podataka i da u nekim slučajevima nijesu prihvatile notarsko punomoćje, u slučaju kad za potrebe osobe s invaliditetom član porodice vodi pravne i druge poslove u njeno ime. U ovakvim situacijama banke zahtijevaju svoju proceduru, što je dodatna administrativna i finansijska komplikacija, upozorava Vujačić za "Dan".
