Kako navode, na više lokacija u Budvi, Bečićima i Rafailovićima, zabilježeni su objekti i uređaji postavljeni mimo zakona i planske dokumentacije, uključujući: aparate za djecu i tzv. - kruške za udaranje" u zaleđu kupališta 15B u Bečićima, aparat za točenje sladoleda ispred odmarališta „Lovćen" u Rafailovićima, kao i bankomat Prve banke postavljen bez saglasnosti na katastarskoj parceli KO 1057, Bečići.
- Kao naročito problematičan, izdvaja se slučaj na šetalištu ispod sportskih terena hotela „Park - gdje je postavljen montažno-demontažni objekat površine oko 20 m², izrađen od metalne konstrukcije sa industrijskim sklopivim vratima. U objektu se vrše trgovinske usluge prodaje plažnog mobilijara, dok su uz njega postavljene dvije rashladne vitrine za prodaju alkoholnih i bezalkoholnih pića, kao i konzervator za sladoled - kazali su u saopštenju.
Ovaj objekat je, dodaju, postavljen bez saglasnosti i potrebnog odobrenja, te nije predviđen planskom dokumentacijom, čime predstavlja očigledan primjer nelegalnog korišćenja prostora u zoni morskog dobra.
- U skladu sa zakonskim ovlašćenjima, Javno preduzeće je evidentiralo stanje na terenu, sačinilo službene zabilješke i fotodokumentaciju, te sve relevantne informacije dostavilo Komunalnoj policiji i Komunalnoj inspekciji opštine Budva na dalje postupanje. Međutim, uprkos više urgencija i formalno podnesenim prijavama, do danas nije preduzeta nijedna konkretna mjera, što ukazuje na selektivno sprovođenje inspekcijskog nadzora - saopštili su.
Javno preduzeće, navode, ne ulazi u političke odnose, ali odlučno ističe da je primjena zakona obaveza svih organa, te da se mora sprovoditi jednako prema svim subjektima, bez izuzetaka i bez političkog ili privatnog uticaja.
- Zbog svega navedenog, Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom Crne Gore poziva nadležne organe da bez odlaganja preduzmu zakonom propisane mjere, sprovedu inspekcijski nadzor, uklone nelegalne objekte sa javnih površina i pisanim putem obavijeste ovo preduzeće o preduzetim radnjama - kazali su iz Morskog dobra.
Podsjećaju da je osnovni zadatak svih institucija da djeluju u interesu javnosti, obezbijede zaštitu prostora, dosljednu primjenu zakona i ravnopravan tretman svih korisnika.
- Svako selektivno postupanje narušava povjerenje u sistem, obeshrabruje zakonito poslovanje i direktno šteti javnom interesu - zaključuju iz Morskog dobra.
