Objavljeni rezultati TIMSS Longitudinal testiranja / - MPNI
09/12/2025 u 15:25 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

Objavljeni rezultati TIMSS Longitudinal testiranja: Učenici iz Crne Gore ostvarili značajan napredak

U Podgorici su danas zvanično predstavljeni rezultati TIMSS 2023 Longitudinal testiranja, jednog od najvažnijih međunarodnih mehanizama za procjenu znanja učenika iz matematike i prirodnih nauka.

Testiranje, koje je sprovedeno od 1. aprila do 31. maja 2024. godine, pokazalo je da su učenici iz Crne Gore ostvarili značajan napredak u odnosu na rezultate iz 2023. i 2019. godine.

Istraživanjem, čiji su domaćini bili Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija i Ispitni centar, a organizator Međunarodna asocijacija za evaluaciju obrazovnih postignuća (IEA), obuhvaćeni su učenici petog razreda koji su godinu ranije učestvovali u osnovnom TIMSS 2023 testiranju. U saopštenju se podsjeća da pozicioniranje Crne Gore na međunarodnim testiranjima još uvijek nije na željenom nivou, zbog čega je Strategijom reforme obrazovanja 2025–2035 planiran niz mjera kako bi se unaprijedili rezultati u svim međunarodnim studijama.

Prema podacima predstavljene analize, učenici petog razreda su iz matematike ostvarili prosječno 17 poena više nego 2023. godine, dok je napredak u odnosu na 2019. godinu iznosio 41 poen. U prirodnim naukama prosječni rezultat bolji je za 18 poena u odnosu na 2023, odnosno 26 poena u odnosu na 2019. godinu, što Ministarstvo ocjenjuje kao pozitivan trend u ranoj evaluaciji znanja.

Učenici iz Crne Gore ispod prosjeka na takmičenju TIMSS 2023

Na događaju su govorili ministarka prosvjete, nauke i inovacija prof. dr Anđela Jakšić Stojanović, direktor Ispitnog centra mr Miloš Trivić i predsjedavajući IEA, dr Christian Christrup Kjeldsen.

image

Objavljeni rezultati TIMSS Longitudinal testiranja

- MPNI

Ministarka Jakšić Stojanović poručila je da je Ispitni centar, zahvaljujući posvećenosti i visokim standardima, zauzeo ključnu ulogu u obrazovnom sistemu. Istakla je da su međunarodne studije poput TIMSS-a i PIRLS-a od velike važnosti jer omogućavaju kreiranje obrazovne politike zasnovane na činjenicama, mjerljivim pokazateljima i detaljnim analizama, te zahvalila IEA na podršci koju pruža Crnoj Gori.

Direktor Ispitnog centra Miloš Trivić istakao je da su rezultati longitudinalne studije ohrabrujući i ukazao da napredak učenika predstavlja važan signal za nastavnike, škole, kreatore politika, ali i za same učenike. Dodao je da su rezultati detaljno obrađeni u nacionalnom izvještaju Ispitnog centra, koji će biti osnova za dalje preporuke i analize.

U nastavku programa prof. Matthias von Davier, izvršni direktor za TIMSS i PIRLS sa Boston koledža, predstavio je međunarodne rezultate i naglasio važnost longitudinalnog pristupa. Nakon izlaganja održana je panel diskusija u kojoj su predstavnici Evropske komisije, Švedske, Sjeverne Makedonije i Crne Gore razmijenili iskustva, primjere dobre prakse i preporuke za unapređenje nastavnih procesa.

TIMSS Longitudinal testiranje sprovedeno je u digitalnom formatu u 141 osnovnoj školi i obuhvatilo je oko 4.300 učenika petog razreda. Testiranjem je koordinirala TIMSS nacionalna koordinatorka i rukovoditeljka odjeljenja za međunarodnu saradnju, istraživanja i testiranja u Ispitnom centru, Marina Radović.

Ministarstvo navodi da ovi rezultati predstavljaju ohrabrujući pomak, ali i potvrdu da reformski procesi moraju biti nastavljeni kako bi se obezbijedio dalji napredak u kvalitetu obrazovanja u Crnoj Gori.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
09. decembar 2025 15:25