
Studenti prve i druge godine master studija Građevinskog fakulteta posjetili su gradilište autoputa Bar-Boljare, upoznajući se na taj način sa završnom fazom izgradnje ovog kompleksnog projekta.
Građevinski fakultet i kompanija CRBC do sada su organizovali nekoliko studentskih posjeta gradilištu, u različitim fazama izgradnje jednog broja objekata, pa su studenti završnih godina imali priliku da iste objekte sada vide u završnoj fazi izgradnje.
- Kao studentkinji 5. godine Građevinskog fakulteta, izuzetno mi znači svaki vid praktične nastave i terenskih obilazaka, a dodatno kada su u pitanju izazovni objekti, kakvih ima dosta na gradilištu autoputa. S obzirom na to da smo most Moračica posjetili i u periodu gradnje, bilo je značajno vidjeti sada skoro i finalni produkt izvođački itekako zahtjevne tehnologije, koja je po prvi put našla primjenu u Crnoj Gori. Kompleksna geologija našeg predjela bila bi izazov i za modernu mehanizaciju da nije inženjera, čije je iskustvo od esencijalne važnosti. Stoga se nadam da će ova zemlja u budućnosti biti mjesto kvalitetnih, ekonomski održivih i ekološki prihvatljivih investicija, čiji ćemo kreatori biti moje kolege i ja - kazala je Indira Količić, student druge godine master studija na Građevinskom fakultetu.
Dekanica Građevinskog fakulteta Marina Rakočević saopštila je da je ovaj obilazak nastavak već uspostavljene saradnje sa kompanijom CRBC.
- Tokom ove posjete razmatrane su mogućnosti unapređenja saradnje u dijelu razmjene znanja i iskustava. Podsjetila bih i da je kompanija CRBC jedan od glavnih sponzora međunarodnih konferencija GNP 2016 i GNP 2020, koje je Građevinski fakultet organizovao u saradnji sa nevladinom organizacijom Građevinarstvo – nauka i praksa - navela je Rakočević.
Glavni inženjer na Projektu u kompaniji CRBC Vlatko Ćipranić predstavio je studentima projekat autoputa sa tehničkog aspekta, i tom prilikom odgovarao na njihova pitanja.
Generalni direktor kompanije CRBC Montenegro Hei Šićijang studentima je predstavio kompaniju CRBC, koja ima bogato iskustvo poslovanja u više zemalja svijeta, kao i na projektima u regionu, od kojih su značajniji- Pupinov most u Srbiji i most Pelješac u Hrvatskoj.
- Možda najveća trajna vrijednost projekta izgradnje dionice Smokovac-Uvač-Mateševo, pored samog autoputa, jeste znanje i iskustvo koje je naša kompanija donijela u Crnu Goru. Ova vrijednost se ne može izmjeriti, ali će svakako biti vidljiva u godinama koje dolaze, jer sada i Crna Gora ima iskustvo rada na ovako kompleksnim projektima. Zadovoljstvo nam je što znanje prenosimo i na mlade studente građevine. Nadam se da ćemo ih u narednom periodu vidjeti u našem timu, ne samo na projektu u Crnoj Gori, nego i na drugim projektima koje realizujemo u Kini i širom svijeta - poručio je Hei.
Коментари (0)
Оставите свој коментар