Godišnji servis za ovu letjelicu bio je zakazan u julu, pa odgođen mjesec i to usred požarne sezone,što izaziva sumnju u razloge takvog postupka.
Trenutno su, kao i tokom minulih požara, upotrebljivi jedan helikopter i avion za gašenje požara, dok su preostale tri letjelice (dva er traktora i helikopter) i dalje u kvaru iako je premijer Milojko Spajić tokom požara u avgustu saopštio da je Vlada opredijelila sredstva za njihovu opravku. Očigledno da oni još nijesu popravljeni, a, prema našim informacima, u izuzetno su lošem stanju zbog oštećenja tokom ranijih letova.
"Danu" su dostavljene informacije da je helikopter MUP-a za gašenje požara zbog servisa bio prizemljen tokom požarne sezone, a ove navode potvrđuju i odgovori nadležnih.
– Redovan godišnji servis helikoptera AB 212 po rasporedu je bio planiran za jul mjesec ove godine. Zbog požara koji su bili aktivni tokom jula mjeseca, iskorišćena je mogućnost da se redovan godišnji servis odloži za mjesec. U tom periodu, na navedenom vazduhoplovu, ostvareno je 68:30 sati naleta i odbačeno 334 tone vode na požarišta. U odnosu na stroga pravila održavanja vazduhoplova u obavezi smo da vazduhoplovima kontinuirano održavamo plovidbenost i poštujemo vremenska ograničenja za redovno servisiranje vazduhoplova, odgovorili su "Danu" iz MUP-a na pitanja u vezi sa letjelicom za gašenje požara.
Odgovarajući na pitanje koliko je trenutno pokvarenih helikoptera i aviona za gašenje požara i kada će oni biti osposobljeni, te koliko je trenutno operativnih letjelica koje bi mogle gasiti požare, iz MUP-a kažu da su trenutno operativni jedan avion za gašenje požara tipa AT-802 i helikopter AB 212.
– Takođe, preduzete su potrebne aktivnosti kako bi se dostigla puna operativnost i doveli u plovidbeno stanje i ostali vazduhoplovi Direkcije Avio-helikopterske jedinice, što u velikoj mjeri zavisi od tenderskih procedura, javnih nabavki i drugog, uvjeravaju u MUP-u.
Komentarišući kapacitete Avio-helikopterske jedinice MUP-a, navode da Direkcija Avio-helikopterske jedinice ima ukupno 11 zaposlenih pilota.
– Pilotska profesija je takva da zahtijeva kontinuirano i cjeloživotno usavršavanje. U skladu sa tim, i piloti Direkcije Avio-helikopterske jedinice se obučavaju širom Evrope u licenciranim organizacijama za obuku pilota. Svi piloti posjeduju `dozvole profesionalnih pilota`, izdate od strane Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore, a sve u skladu sa regulativom Evropske agencije za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA), tvrde u resoru unutrašnjih poslova.
Direktorat za zaštitu i spasavanje trenutno raspolaže sa tri aviona za gašenje požara tipa AT-802 i dva helikoptera: AB 212 i AB 412, od kojih su samo dva operativna.
– Tokom sezone, zbog određenih administrativnih poteškoća (procedura javne nabavke, tenderi...) operativni su bili jedan avion AT-802 i helikopter AB 212 koji su aktivno učestvovali u operacijama gašenja požara i u velikoj mjeri doprinijeli njihovom gašenju, ističu u MUP-u.
