Vidikovac na Lovćenu / - FOTO: N. PARK LOVćEN
17/04/2024 u 20:23 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
StoryEditor

Udruženje Turističkih agencija: Cijene ulaznica u nacionalnim parkovima zadržati na prošlogodišnjem nivou

Iz Udruženja Turističkih Agencija Crne Gore podržali su inicijativu Nacionalnih parkova Crne Gore da zadrže cijene ulaznica na istom nivou kao prošle godine. Kako navode u saopštenju, takva odluka predstavlja korak u pravom smjeru jer će, kako dodaju, omogućiti stabilnost i predvidljivost kako turističkim agencijama, tako i posjetiocima nacionalnih parkova.

- Udruženje Turističkih Agencija Crne Gore takođe podržava napore Nacionalnih parkova da istovremeno održe konkurentne cijene ulaznica i unaprijede turističku ponudu zemlje. Smatramo da je to ključno za održavanje atraktivnosti Crne Gore kao turističke destinacije, privlačenje novih posjetilaca i osiguranje da se postojeći turisti vraćaju. Međutim, kao što smo vidjeli iz negativnih primjera prošle godine na primjeru Nacionalnih Parkova i Cetinja i ovogodišnjeg na primjeru Kotora, gdje su cijene ulaznica I taksi povećane tek pred samu sezonu, takve prakse ne samo da mogu izazvati negativne reakcije kod turista, i nasih turističkih partnera već takođe značajno otežavaju poslovanje turističkih agencija - istakli su iz Udruženja Turističkih Agencija Crne Gore.

Stoga, oni apeluju na sve relevantne institucije i učesnike u kreirenju turističke ponude da na kraju ove godine donesu cjenovnike koji će važiti za sledeću sezonu, najkasnije do novembra i sajma turizma u Londonu, kada se već sklapaju aranžmani za sledeću godinu.

Ovo bi, navode, omogućilo turističkim agencijama i posjetiocima da imaju jasnu sliku o očekivanim troškovima i planovima, te bi unaprijedilo transparentnost i stabilnost u turističkoj industriji Crne Gore.

- Takođe, smatramo da državna i opštinska preduzeća, kao i privreda, treba da pruže podršku domaćim turističkim agencijama i zaštite ih od sve većeg broja nelojalne konkurencije koja dolazi iz raznih zemalja, prije svega Turske, Rusije, Ukrajine i dr. Na taj način da, domaće turističke agencije mogu imati proviziju ili popuste, dok strane agencije ne bi, ili bi domaće agencije imale veću proviziju ili popuste na ulaznice i ostale takse od inostranih agencija. U suprotnom, ako se ne zaštite domaće turističke agencije i domaći turistički proizvod, u opasnosti smo da izgubimo prepoznatljivost koju smo gradili godinama, pa može doći do toga da stranci vode sve grupe kroz Crnu Goru, a da domaće agencije nestanu - dodaju iz tog Udruženja. 

Zaključavaju da bi ovakav scenario imao ozbiljne posljedice po ekonomiju Crne Gore, te da bi ugrozio lokalno zapošljavanje i bio udar na kulturni i turistički identitet zemlje.

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
23. april 2024 01:22