
Uvođenje vjeronauke u škole prije svega bi vodilo ka klerikalizaciji društva, produbljivanju podjela, jačanju tenzija, smatraju u nevladinoj organizaciji Juventas. Pravni savjetnik u toj NVO Jovan Bojović ocijenio je da vlast, fokusiranjem na vjerska pitanja i positovjećivanjem državne politike sa vjerskim djelovanjem, direktno ugrožavaju sekularni karakter države.
Bojović je, reagujući na izjavu mitropolita crnogorsko-primorskog Joanikija da je obaveza Srpske pravoslavne crkve da se zalaže za uvođenje vjeronauke, naveo da u obrazovnom sistemu postoji predmet Istorija religija.
- Taj predmet se izučava u osmom i devetom razredu osnovne škole i u gimnazijama, i u okviru njega se izučavaju osnove različitih religija- kazao je Bojović u izjavi dostavljenoj agenciji MINA.
On smatra da je takvo rješenje dovoljno i ispravno.
- Roditeljima su i sada na raspolaganju škole vjeronauke koje se organizuju u vjerskim objektima- rekao je Bojović.
On je naveo da predmet Istorija religije postoji u školama od 2009. godine, kao i da je u toku prethodne školske godine gotovo hiljadu učenika osnovnih i srednjih škola odabralo je da izučava taj predmet. On je poručio da za crnogorsko društvo veći problem predstavlja to što Građansko obrazovanje nije obavezni predmet.
- U periodu kada su sve više ugrožene fundamentalne vrijednosti kao što su mir, jednakost i ljudska prava, promovisanje građanskog obrazovanja treba da bude prioritet- dodao je Bojović.
Uz taj predmet, kako je ocijenio, treba promovisati i predmet Zdravi stilovi života, za koji se u Juventasu zalažu da bude obavezan. U Juventasu se, rekao je on, zalažu i da predmet Medijska pismenost bude ponuđen i u srednjim stručnim školama.
Bojović je kazao da je crnogorsko društvo, između ostalog, pogođeno nedostatkom adekvatnog obrazovanja, zasnovanog na kritičkoj misli.
- U prethodnom periodu su u porastu etnička distanca, nacionalizam i netrpeljivost- kazao je Bojović.
Odgovorne obrazovne institucije, kako je ocijenio, treba da se posvete načinima da se kroz formalno i neformalno obrazovanje smanje, a ne prodube problem.
- Uvođenje vjeronauke bi prije svega vodilo ka klerikalizaciji društva, produbljivanju podjela, jačanju tenzija, a Crna Gora je multietnička i multikonfesionalna država- istakao je Bojović.
To bi se, kako je zaključio, moglo tumačiti i kao djelovanje koje je u suprotnosti sa Ustavom, koji propisuje da su vjerske zajednice odvojene od države i da su ravnopravne u slobodnom vršenju vjerskih obreda i poslova.