Kako ističu u pritužbi, potpuna neinformisanost i odustvo bilo kakve komunikacije sa medicinskim osobljem, članove porodice doveli su u stanje dodatne zabrinutosti i stresa, uz osjećaj da su osnovna prava pacijenata i njegove porodice potpuno zanemarena. T.V. je iz Hitne pomoći upućena u Urgentni centar sa visokom temperaturom (39,4), kašljem, otežanim disanjem i vrtoglavicom, a nakon rendgenskog snimanja pluća, smještena je na Odjeljenje pulmologije. Članovi porodice tvrde da im niko nije saopštio njenu dijagnozu, odnosno zbog čega je zadržana na bolničko liječenje, a naknadno su saznali da ima upalu pluća i da je priključena na kiseonik.
– Od ombudsmana KCCG tražimo utvrđivanje odgovornosti za postupanje zaposlenih na Odeljenju pulmologije 20. i 21. decembra – kazao nam je M.V., sin hospitalizovane Podgoričanke.
Podsjećamo da su u KCCG prošle sedmice obustavljene posjete pacijentima zbog porasta broja oboljelih od sezonskog virusa. U saopštenju KCCG tada je navedeno i kako se članovi porodice, u kojem vremenskom periodu i na koje brojeve telefona, mogu informisati o zdravstvenom stanju hospitalizovanih.
Kako je za "Dan" kazao M.V,. više od 90 puta pozivali su broj Odeljenja pulmologije (020 412346) koji su im dali prilikom prijema njegove majke, na koji se u subotu, 20. decembra, i u nedjelju, 21.decembra, niko nije javljao. Ističe da su prve informacije o majčinom zdravstvenom stanju dobili kada su 21. decembra došli na glavni ulaz u KCCG, gdje se ostavljaju lične stvari za pacijente, kada je osoblje telefonom kontaktiralo kolege na pomenutom odjeljenju.
– Više od 20 sati nijesmo imali nikakve informacije, ništa nijesmo znali o razlozima zadržavanja moje majke, odnosno o njenoj dijagnozi, terapiji...Tokom kratkog razgovora sa majkom mobilnim telefonom samo smo saznali da joj uključuju kiseonik – kaže M.V.
On podsjeća da su zdravstvene ustanove, prema Zakonu o pravima pacijenata Crne Gore, obavezne da pacijentu i njegovoj porodici obezbijede pravovremene informacije o zdravstvenom stanju, načinu pružene usluge i ostalim relevantnim okolnostima koje utiču na zdravstvenu njegu.
– Zahtijevamo da se prema odgovornim licima postupi u skladu sa Zakonom o pravima pacijenata i drugim relevantnim propisima, uključujući i mogućnost pokretanja postupaka za utvrđivanje odgovornosti ako je došlo do kršenja zakonskih prava pacijenata. Očekujem da će moje iskustvo poslužiti kao poziv zdravstvenim institucijama da unaprijede komunikaciju, pokažu više poštovanja prema pacijentima i njihovim porodicama i da se pobrinu da se slični propusti ne ponove u budućnosti – naglašava M.V.
Na pitanja o ovom slučaju upućena KCCG Redakcija Dana nije dobila odgovor.
