Takođe, uskratili su nas i za odgovor na pitanje da li će odustati od kupovine službenog aviona, za koji planiraju da potroše 25 miliona eura. Tražili smo i odgovor na pitanje da li će umjesto toga kupiti avione za gašenje požara, a za taj novac mogli bi nabaviti čak sedam takvih letjelica.
Vozni park državnih organa procjenjuje se na oko skoro 5.000 vozila, a njegova vrijednost na oko 20 miliona eura.
Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova iz februara 2024. godine, u Crnoj Gori je registrovano 4.658 vozila u državnoj svojini, što je za 377 vozila više u odnosu na 2022, pokazali su podaci koje je ranije objavio Institut "Alternativa" (IA). U međuvremenu je taj broj uvećan, jer su gotovo svakodnevno objavljivani tenderi za nabavku novih službenih vozila.
Osim toga, planovima je predviđena kupovina još 500 službenih vozila, a za ovu godinu i nabavka službenog aviona za vrh crnogorske vlasti, za koji se planira trošak od čak 25 miliona.
Vrijednost prevoznih sredstava za koja su dostavljeni podaci od direktnih i indirektnih budžetskih organa iznosi 19.854.655,29 eura, saopšteno je ranije Institutu "Alternativa" iz Uprave za državnu imovinu. Međutim, s obzirom da im veliki broj direktnih i indirektnih budžetskih korisnika nije dostavio podatke o pokretnim stvarima, a ima i onih koji su dostavili nepotpune podatke, evidentno je da ta procjena nije konačna i da je vrijednost voznog parka državnih organa znatno veća.
Građanski aktivista Aleksandar Dragićević kaže za "Dan" da broj službenih vozila u konstantnom porastu u poslednjih 20 godina.
– I baš kao i sa kadrovima, uvijek nam vozila fale tamo gdje su najpotrebnija, službe zaštite, inspekcije, kako na lokalnom, tako i na državnom nivou. Imali smo više puta priliku da vidimo inspektore da voze stara i dotrajala vozila, ako ih uopšte i imaju, a njima je terenski rad 90 odsto posla, dok, s druge strane, funkcioneri, direktori i službenici kojima službeno vozilo nije potrebno za obavljanje svakodnevnih aktivnosti, već isključivo da se voze od posla do kuće, imaju luksuzna službena vozila. Ta vozila su često veoma skupa – ističe Dragićević.
Dodao je da smo u prethodnom periodu imali priliku da vidimo da se državni budžet smanjuje kada je riječ o uniformama, opremi, raznim projektima važnim za državu, ali se ne smanjuje gdje bi trebalo – za službena vozila.
– Moramo dobiti registar službenih vozila, pratiti zloupotrebe i pooštriti kaznenu politiku službenicima koji zloupotrebljavaju državne resurse, a sredstva usmjeriti gdje treba. Ne možemo dozvoliti da naši inspektori voze dotrajala vozila i da očekujemo da oni efikasno djeluju, ukoliko uopšte i imaju službena auta na raspolaganju – kazao je Dragićević.
