Auta su nabavljena putem lizinga, sa trogodišnjim periodom otplate, a luksuzni četvorotočkaši kupljeni su poslije šest godina od posljednje kupovine vozila za ovu instituciju, kada je ZZZ kupio šest automobila marke "opel moka" za iznos od 138.000 eura (23.000 eura po vozilu).
Fotografije koje "Dan" objavljuje pokazuju da je riječ o luksuznim automobilima crne boje, a iz ZZZ tvrde da je njihova kupovina bila potreba.
– Dva nova vozila su kupljena za potrebe službenih aktivnosti Zavoda, uključujući aktivnosti direktora i predstavnika Centralne službe – kazali su "Danu" iz ZZZ.
Naglašavaju da trenutno vozni park Zavoda ima 16 vozila, od kojih je veći dio stariji od 20 godina.
– Budući da se trenutni vozni park Zavoda sastoji od 16 vozila, od kojih je veći dio star više od 20 godina, postojala je potreba za kupovinom novih. Većina vozila su dotrajala i neefikasna, a njihovo održavanje i servisiranje iziskuje znatna finansijska sredstva – navode iz Zavoda, na čijem je čelu David Perčobić.
Međutim, i 2019. godine, kada je na čelu ZZZ bio Suljo Mustafić, tvrdili su da je kupovina novih automobila bila potreba jer su vozila koja imaju i tada bila stara i dotrajala, da su neka stara i 15 godina, i da svake godine izdvajaju znatna sredstva za održavanje, servisiranje i registraciju.
Međutim, ta "stara" vozila i dalje se koriste, a za njihovo održavanje su i u ovoj godini izdvajana sredstva. Vozila za koja iz ZZZ navode da su dotrajala, proizvedena su 2006. godine, a riječ je o automobilima marki "reno klio" i "reno megan". Za njihovo održavanje u ovoj godini prihvaćena je ponuda za održavanje u iznosu od 1.075 eura sa PDV-om. Međutim, ta ponuda bila je za 30 odsto niža od najniže ponuđene, zbog čega je, shodno pravilniku koji reguliše postupke javnih nabavki, smatrana nerealnom. Ponuđač je, na zahtjev Zavoda, obrazložio da je cijena niža jer zbog ostvarenih bonusa kod određenih dobavljača imaju povoljnosti prilikom nabavke robe. Ta ponuda je prihvaćena pa je sa firmom "Auto officina" potpisan ugovor na procijenjenu vrijednost javne nabavke u iznosu od 12.210 eura sa PDV-om. Za servis "opel moki" prihvaćena je ponuda firme "Osmanagić" u iznosu od 1.266 eura, pa je sa njom potpisan ugovor na procijenjenu vrijednost javne nabavke u iznosu od 9.680 eura sa PDV-om.
Podaci iz ugovora o kupovini novih vozila, pokazuju da će jedna "škoda", kupljena od firme "Autotamaris" Tivat, biti plaćena 48.863 eura, u tri godišnje rate. Prva rata, koja je, kako je ugovoreno, trebalo da bude uplaćena mjesec nakon potpisivanja ugovora, iznosila je 17.000 eura. Druga godišnja rata u iznosu od 15.931 euro doći će na naplatu naredne godine, u roku od 30 dana od usvajanja budžeta za 2026. Treća rata u iznosu od 15.931 euro na naplatu dolazi 2027, takođe u tridesetodnevnom roku od usvajanja budžeta za tu godinu.
Druga "škoda" biće plaćena 34.439 eura. Prva rata za njenu otplatu iznosila je 13.000 eura, u narednoj godini biće otplaćeno 10.719 eura, a još toliko 2027, po usvajanju godišnjih budžeta za te godine.
