To je pokazala preliminarna analiza Akcije za socijalnu pravdu (ASP) za ovu javnu nabavku, saopštena "Danu". Ova javna nabavka je jedna od više nabavki koje ova nevladina organizacija analizira u okviru istraživanja kapitalnih investicija iz oblasti saobraćaja.
Osnovni ugovor za prvu fazu rekonstrukcije puta Pljevlja–Metaljka, ka granici naše zemlje sa Bosnom i Hercegovinom, zaključen je još u maju 2019. godine, za cijenu od oko 12 miliona, uključujući PDV. Rekonstrukcija je obuhvatila oko 19 kilometara puta, naručilac posla je Uprava za saobraćaj, a izabrani izvođač podgorička firma Crnagoraput a.d.
Međutim, u novembru 2020. godine, kada je posao trebalo da bude okončan, potpisan je aneks o produženju roka završetka kompletnih radova do kraja avgusta naredne 2021. godine. Kako je u aneksu obrazloženo, ugovoreni rok se pomjera zbog "neslaganja geodetskih podloga sa stvarnim stanjem na terenu, koja je uslovila izmjenu tehničke dokumentacije, zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, neophodnosti izmještanja visokonaponske i niskonaponske mreže, nepovoljnih vremenskih uslova, kao i negativnog uticaja korona virusa".
Iz ASP-a ističu da posao nije okončan u novom roku, već je početkom septembra 2021. zaključen novi aneks i rok završetka radova pomjeren do kraja jula naredne 2022. Obrazloženje je bilo isto, uz jednu dodatnu stavku "potrebe izmjene tehničke dokumentacije uslovljene pojavom klizanja kosina na dijelu trase puta, kao i izgradnjom dodatnih potpornih konstrukcija".
Uslijedio je i treći aneks, koji je pomjerio rok završetka do kraja novembra 2022. godine, a tada je zaključen četvrti aneks i ponovo pomjeren rok završetka do početka juna 2023. Obrazloženja su bila manje-više identična kao i za prva dva aneksa.
U januaru i maju te 2023. zaključena su dva nova aneksa, kojima je izvođaču radova odobreno nepuno pola miliona eura po osnovu razlike u cijeni zbog porasta cijena pojedinih građevinskih materijala i proizvoda. Prema raspoloživim podacima, najveći rast cijena zabilježen je u 2022. godini, kada je rekonstrukcija prve faze puta Pljevlja–Metaljka već uveliko trebalo da bude završena shodno osnovnom ugovoru, ali su aneksima produžavani rokovi, a ASP još nije dobila dio dokumenata, koji treba da bliže pokažu da li je potpisivanje ovog aneksa za uvećanje cijene radova bilo u skladu sa propisima ili nije.
Krajem maja 2023. zaključen je još jedan aneks osnovnog ugovora o produženju roka za završetak posla, kojim se rok produžava do kraja jula te godine. Kao osnov navedena je "potreba za izradom projektne dokumentacije i izvođenjem radova na izgradnji dodatnih priključnih puteva, po zahtjevima mještana koji gravitiraju predmetnom magistralnom putu".
Rekonstrukcija puta Pljevlja–Metaljka pokazuje ogromna kašnjenja u završetku ugovorenih poslova, a ta saobraćajnica je jedna od većeg broja koje su ugovorene posljednjih godina, a gdje se bilježe višegodišnja kašnjenja u završetku radova.
