Rampa u Virpazaru ne radi / - FOTO: ANDRIJANA DABANOVIĆ
23/09/2024 u 12:46 h
DAN portalDAN portal
Preuzmite našu aplikaciju
Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
Slušaj vijest
StoryEditor

ŽICG: Rampa u Virpazaru zasterjela, ne postoje rezervni djelovi za popravku

Uređaj za osiguranje na putnom prelazu Virpazar radi na mehanizmima zastarjele tehnologije, pa na tržištu više i ne postoje rezervni djelovi za njegovu popravku, kazali su iz ŽICG.

-  ŽICG je stoga, u okviru projekta rekonstrukcije pruge na potezu Golubovci–Bar kandidovala i pomenuti putni prelaz gdje su projektanti uz novi prelaz sa savremenom tehnologijom, predvidjeli i dodatne uključne i isključne drumske trake – kako bi se drumski saobraćaj lakše odvijao i učesnici u saobraćaju koji ulaze ili izlaze iz Virpazara oslobodili pritiska tranzitnog saobraćaja - dodali su u regovanju povodom objavljenog teksta "Rampa u Virpazaru ne radi".

Kako dodaju, kada je riječ o bezbjednosti na ovom putnom prelazu u datim okolnostima (kao i na drugim prelazima, u situacijama kada je rampa u kvaru), željezničkim pravilnicima regulisano je ponašanje izvršnog osoblja, koje učestvuje u organizaciji i samom saobraćaju i koje je sa propisanim procedurama upoznato i u potpunosti ih poštuje.

(FOTO) Rampa u Virpazaru ne radi

- Stanje uređaja na svim putnim prelazima prati se cjelodnevno, u realnom vremenu od strane otpravnika vozova u jednoj od susjednih stanica, preko namjenske signalizacije. Samim tim, otpravnik vozova, koji vrši regulisanje saobraćaja u svakom momentu ima uvid u to da li je uređaj ispravan, odnosno da li je u kvaru. U situacijama kada je on u kvaru, odmah obavještava dežurnu Službu za održavanje, koja mora intervenisati u što kraćem roku - navode u saopštenju.

Propisanim željezničkim pravilima i uputstvima, kako dodaju, tačno je predviđeno koje radnje se moraju preduzeti u slučaju kada je uređaj za osiguranje putnog prelaza u kvaru, kako bi se obezbijedilo sigurno odvijanje saobraćaja. U datim okolnostima, mašinovođa dobija pisani nalog u kome se navodi da nailazi na putni prelaz na kome je uređaj za osiguranje u kvaru, i da ispred njega mora stati.

- Nakon uvjeravanja da su se drumska vozila zaustavila na obavezan znak „STOP”, odnosno pješaci zaustavili sa obje strane putnog prelaza on tek tada nastavlja kretanje. Onda kada voz pređe preko putnog prelaza i učesnici u drumskom saobraćaju mogu nastaviti kretanje - ističu u saopštenju-

Kako kažu iz ŽICG, Služba za održavanje interveniše u svim situacijama, kada dobiju obavještenje od strane otpravnika vozova. Takođe, kroz redovna održavanja i preglede, preventivno djeluju da bi kvarovi na ovim uređajima bili što rjeđi.

- Nažalost, vanredni događaji se dešavaju u situacijama kada je putni prelaz u funkciji i kada učesnici u drumskom saobraćaju prelaze prugu između polubranika, nepoštujući svjetlosno-zvučnu signalizaciju i spuštene polubranike – kao što se desilo na putnom prelazu 19. 10. 2013., i drugi događaj, od 1. 1. 2017., kada je drumsko vozilo udarilo u voz koji je bio pokretu. Od 2010. do danas, to su jedina dva vanredna događaja (izazvana od strane učesnika drumskog saobraćaja) u kojima nije bilo povrijeđenih, kao ni smrtnih slučajeva.

Napominjemo da samo strogim pridržavanjem previđenih pravila i procedura kao i poštovanjem postavljenih saobraćajni znakova, na putnim prelazima ne može doći do nesreća - zaključuju u saopštenju-

 

Pratite nas na
Pridružite nam se na viber community
Pratite nas
i na telegram kanalu
Pratite nas
i na WhatsUp kanalu
16. novembar 2024 22:40