Učenici Srednje mješovite škole “Danilo Kiš” iz Budve pobjednici su debate na temu “Sopstveni biznis ili rad kod poslodavca?” koja je održana u Centralnoj banci Crne Gore. Pobjednički tim činili su učenici: Danica Račić, Aleksandar Medvedev i Damjan Gačević.
U debati su, uz učenike iz pomenute škole, učestvovali i đaci Srednje ekonomske škole “Mirko Vešović” iz Podgorice: Matej Jovanović, Dimitrije Šutović i Blažo Kadić i Srednje ekonomsko-ugostiteljske škole iz Bara: Amar Ličina, Teodora Gašić i Ema Šimić.
- Debata, koju je CBCG organizovala radi promocije finansijske pismenosti u Crnoj Gori, imala je za cilj da podstakne srednjoškolce na razmišljanje o ekonomskim temama i omogući sučeljavanje njihovih mišljenja i stavova u vezi sa prednostima i nedostacima sopstvenog biznisa, odnosno rada kod poslodavca. Odabrana tema debate pokazala se kao veoma inspirativna i korisna, budući da kraj srednje škole za mlade ljude označava period intenzivnog razmišljanja o izboru budućeg zanimanja i načinima ostvarivanja zarade u budućnosti. Debatu je obilježila veoma interesantna diskusija učesnika u kojoj su se mogli čuti argumenti u prilog pokretanju sopstvenog biznisa, poput: snažnijeg doprinosa ekonomiji, ostvarivanja lične satisfakcije, snažnije motivacije za uspjehom, veće nezavisnosti i fleksibilnog radnog vremena. Kao negativne strane sopstvenog biznisa debateri su istakli: povećani rizik od neuspjeha, veću odgovornost i izloženost stresu- navodi se u saopštenju.
Sigurnost radnog mjesta i mjesečnih primanja, manja odgovornost, pravna zaštita i različiti benefiti koje zaposleni ostvaruju pozitivne su strane rada kod poslodavca, kako smatraju učesnici debate, dok suženi prostor za izražavanje kreativnosti, manju fleksibilnost i nemogućnost uticaja na radno okruženje vide kao glavne nedostatke rada kod poslodavca.
- Zahvalivši se učesnicima debate i pohvalivši njihova ekonomska znanja i pokazane retoričke sposobnosti, predsjednik žirija - viceguverner CBCG Nikola Fabris istakao je da su aktivnosti CBCG poput ove, usmjerene na podsticanje mladih ljudi da stalno proširuju i nadograđuju svoja znanja.Svim učenicima su dodijeljene simbolične novčane nagrade i uručene zahvalnice za učešće u debati- navodi se u saopštenju.