
Vršilac dužnosti direktora Fonda penzijsko-invalidskog osiguranja Ranko Aligrudić koristi službeno vozilo i van radnog vremena, iako to nije propisano uredbom o uslovima i načinu korišćenja prevoznih sredstava u svojini Crne Gore.
Kako su nam kazali iz Fonda PIO, Aligrudić, prema njihovom pravilniku iz septembra 2010. godine, ima pravo na stalnu upotrebu službenog vozila sa vozačem ili bez vozača. Međutim, prema uredbi Vlade iz aprila 2010. godine, među osobama koje imaju pravo na stalnu upotrebu službenog vozila sa vozačem ili bez vozača nema direktora Fonda PIO.
Pravo na stalnu upotreba službenog vozila sa vozačem ili bez vozača, prema toj uredbi, imaju predsjednik države, predsjednik i potpredsjednici Skupštine, predsjednik i članovi Vlade, predsjednik Ustavnog suda, zaštitnik ljudskih prava i sloboda, predsjednik Vrhovnog suda, vrhovni državni tužilac, specijalni državni tužilac, kao i raniji predsjednici Crne Gore, Skupštine i Vlade.
"Danu" su čitaoci poslali fotografije Aligrudićevog službenog vozila "audi A6" parkiranog ispred zgrade u kojoj živi u Baru, umjesto na parkingu Fonda, nakon čega smo od Fonda PIO tražili odgovore tim povodom. Pitali smo da li Aligrudić koristi službeno vozilo i van radnog vremena, da li službenim vozilom svakog radnog dana putuje na relaciji Bar–Podgorica–Bar i da li time zloupotrebljava službeni položaj.
– Prema Pravilniku o uslovima i načinu korišćenja službenih vozila u vlasništvu Fonda PIO Crne Gore, broj 01-2346, od 8.9.2010. godine, kojim se bliže utvrđuju uslovi i način korišćenja službenih vozila u vlasništvu Fonda, u cilju ekonomičnijeg, efikasnijeg i sigurnijeg obavljanja poslova iz djelokruga rada Fonda, članom 8 stav 1 Pravilnika navedeno je da direktor Fonda ima pravo na stalnu upotrebu službenog vozila sa vozačem ili bez vozača, a stavom 2 istog člana navedeno je da se pravo na stalnu upotrebu službenog vozila ne može prenijeti na drugo lice, tako da u konkretnom slučaju nema ni riječi o nezakonitom ili protivpravnom korišćenju službenog vozila od strane direktora Fonda – odgovorili su nam iz Fonda PIO.
Aligrudić je v.d. direktora Fonda PIO od polovine 2021. godine. Fond smo pitali i koliko ih na mjesečnom i godišnjem nivou košta gorivo i putarina za tunel Sozinu za vozilo koje koristi Aligrudić.
– Što se tiče troškova, imajući u vidu da navedeno vozilo ne koristi samo v.d. direktora, već se ono upotrebljava i za druge službene potrebe u Fondu, nemoguće je izdvojiti dio troškova koji se odnosi samo na v.d. direktora – naveli su iz Fonda.
Prostom računicom je lako doći do podatka da tunel Sozina za dolazak Aligrudića na posao Fond PIO košta pet eura dnevno, 25 eura sedmično, oko 100 eura mjesečno, dok taj trošak na godišnjem nivou iznosi oko 1.200 eura. Potrošnja goriva na dnevnom, sedmičnom, mjesečnom i godišnjem nivou je znatno veća od putarine kroz Sozine, ali do tih podataka nismo mogli da dođemo.
Uredbom Vlade je propisano da se prevozno sredstvo ne može koristiti u privatne svrhe, te da ukoliko se utvrdi da je odgovorno lice prevozno sredstvo koristilo u privatne svrhe, starješina organa oduzima ovlašćenje za korišćenje, a protiv odgovornog lica preduzima mjere u skladu sa zakonom.
– Vozila, osim vozila koja su data na stalnu upotrebu, nakon završetka službenog posla ili drugog zadatka iz nadležnosti organa, parkiraju se na prostoru ispred organa koji ih koristi ili na drugom mjestu koje je određeno aktom organa – propisao je uredbom Vlade.
Коментари (5)
Оставите свој коментар